دوشنبه ۳ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

سمیه شرافتی: پس از یک روز تاخیر، با برگزار شدن انتخابات اعضای هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان در جلسه این کمیسیون، سید شهاب الدین صدر، نماینده مردم تهران با کسب رای ۹ نفر از نمایندگان کمیسیون بهداشت، به‌عنوان رئیس کمیسیون بهداشت و درمان انتخاب شد.

دکتر حسین‌علی شهریاری  به‌عنوان نایب‌رئیس اول، دکتر انوشیروان محسنی نایب‌رئیس دوم، دکترشاهرخ رامین به‌عنوان مخبر کمیسیون، دکتر علی کائیدی و علی‌اصغر حسنی به‌عنوان منشی‌های اول و دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

رای‌دهندگان به ریاست امیدوار رضایی بر این کمیسیون ۶ نفر بودند و دکتر مرندی هم ۳ رای کسب کرد.

به این ترتیب، سید شهاب‌الدین صدر در شرایطی به ریاست کمیسیون بهداشت و درمان انتخاب شد که کارشناسان، شانس دکتر مرندی برای ریاست بر این کمیسیون را  بیشتر می‌دانستند، ولی ظاهرا دکتر مرندی چندان علاقه و تلاشی برای کسب آرای نمایندگان کمیسیون به خرج نداد و در نهایت کمترین آرا  برای ریاست را  به دست آورد.

این در حالی است که به گفته دکتر حسین حسنی بافرانی، نماینده مردم نائین، نامزدهای دیگر بیشترین رایزنی را برای پیروز شدن در این انتخابات داشتند.

در عین حال گفته می‌شود کمیسیون بهداشت مجلس هشتم قصد دارد هسته اصلی فراکسیونی به نام سلامت با حضور ۱۰۰ نماینده در مجلس هشتم باشد؛ فراکسیونی که ریاست آن به‌عهده دکتر مرندی خواهد بود.

به گفته دکتر حسنی، پیش‌بینی می‌شد مرندی به خاطر پذیرفتن ریاست این فراکسیون با همکاری دکتر مسعود پزشکیان، از صحنه رقابت انتخابات ریاست کمیسیون کنار رود. با این حال، این اقدام صورت نگرفت.

به گفته نماینده مردم نائین از امروز نمایندگان مجلس اولویت‌های کاری خود را با توجه به آیین‌نامه داخلی کمیسیون بهداشت تعیین خواهند کرد. «به استناد این آیین‌نامه کمیسیون بهداشت اقدام به تشکیل کمیته سلامت، کمیته آموزش و پژوهش و کمیته رفاه و تامین اجتماعی خواهد کرد.»

دکتر حسنی با بیان این عبارات توضیح می‌دهد: البته به تعداد این کمیته‌ها افزوده خواهد شد، چون به پیشنهاد برخی نماینده‌ها تشکیل کمیته بحران و حوادث غیرمترقبه هم ضروری است.

علاوه بر این، کمیته آموزش و پژوهش از این کمیسیون جدا خواهد شد. ضمن اینکه کمیته عملیاتی نظارت بر اجرا شدن قانون برنامه چهارم توسعه و سند چشم‌انداز هم ممکن است تشکیل شود.

دکتر حسنی در توضیح علت تشکیل شدن این کمیته می‌گوید: تمامی نماینده‌ها متفق بودند که برنامه چهارم توسعه و سند چشم‌انداز به‌طور کامل اجرا شود و به همین دلیل، یکی از اهداف دیگر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم این است که هفته آینده از معاونان حوزه‌های مختلف وزارت بهداشت دعوت ‌شود تا درباره نحوه اجرای سند چشم‌انداز و قانون برنامه توسعه چهارم گزارش دهند.

به گفته دکتر حسنی، در دوره‌های قبلی مجلس تجربه تشکیل فراکسیون سلامت وجود نداشته، اما در مجلس هفتم فراکسیون فرهنگیان با ۱۲۰ عضو شروع به کار کرد و بعد از مدتی جایگاهش در مجلس انسجام یافت.

برای همین است که نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان امیدوارند فراکسیون سلامت هم به این اندازه مستحکم و قدرتمند شود تا مشکلاتی که از نظر قانونگذاری در حوزه سلامت، رفاه و تامین اجتماعی وجود داشته، از سر راه برداشته شود.

کد خبر 55894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز