سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به مشاهده رخدادهای آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشورهای منطقه، خطر انتقال آن به خراسان رضوی با توجه به فصل سرما وجود دارد.

مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر محمد رشتی‌باف معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در نیمه اول امسال چند مورد ابتلا به آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشورهای قزاقستان، روسیه و هندوستان مشاهده شده است و به همین علت سازمان دامپزشکی کشور نسبت به خطر ابتلای طیور کشور به‌ویژه خراسان رضوی به این بیماری هشدار داده است. در این راستا جلساتی برای اطلاع‌رسانی مرغداری‌ها به‌ویژه واحدهای مرغ تخم‌گذار، مرغ‌های مادر و بوقلمون‌ها برگزار شده و رعایت امنیت زیستی، تاکید بر واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و توجه به نقل و انتقال و تغذیه طیور مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: آنفلوآنزای فوق‌حاد کنونی بیشتر مرغ‌های تخم‌گذار را مبتلا می‌کند و خراسان رضوی بعد از آذربایجان شرقی بیشترین جمعیت مرغ تخمگذار را در کشور دارد و در صورت انتقال و شیوع آن با رخدادهای سختی از این بیماری مواجه خواهیم شد. آخرین رخداد آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در خراسان رضوی مربوط به سال ۱۳۹۶ در طرقبه و شاندیز بود که عملیات معدوم‌سازی ۱۰ هزار قطعه طیور در این شهرستان انجام شد.

کد خبر 558757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha