شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کودک شصت و دومین مورد ابتلای انسانی آنفلوآنزای پرندگان است.

شصت و دومین مورد ثبت‌شده ابتلای انسانی آنفلوآنزای پرندگان از هنگام اولین شیوع این بیماری در سال 2006،  و دومین مورد این بیماری در هفته اخیر، یک کودک نوپا است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری دولتی منا وزارت بهداشت مصر اعلام کرد حسن جمیل حسن، 21 ماهه، چهارشنبه 1 آوریل (12 فروردین) در استان شمالی بحیرا با تب بالا در بیمارستان بستری شد.

 دوشنبه گذشته نیز یک بچه دوساله به خاطر قرارگیری در معرض یک مرغابی مرده که با ویروس آنفلوآنزای پرندگان آلوده شده بود، در بیمارستان بستری شده بود.

تا به حال بیست و سه نفر در مصر به علت آنفلوآنزای پرندگان درگذشته‌اند. اغلب این قربانیان دختران یا زنان جوان وبوده‌اند که معمولا مراقبت از طیور را در مناطق روستایی را به عهده دارند.

 سازمان جهانی بهداشت (WHO) ماه گذشته درخواست کرد که تحقیقی در مورد اینکه چرا بچه‌های کوچک این همه به این بیماری مبتلا می‌شوند، انجام شود.

ویروس H5N1 که ابتلای انسان به آن ممکن است مرگبار باشد، برای اولین بار در سال 2003 در آسیای جنوب‌شرقی ظهور کرد، و از آن هنگام بر اساس ارقام WHO باعث مرگ تقریبا 250 نفر شده است.

 دانشمندان نگرانند که جهشی در ویروس آنفلوآنزای پرندگان باعث شود این ویروس بتواند به راحتی میان انسان‌ها منتقل شود، و به این ترتیب همه‌گیری جهانی بروز کند که بالقوه ممکن است یک پنجم جمعیت جهان را درگیر کند.

 مصر در ماه اکتبر گذشته میزبان کنفرانسی بین‌المللی در مورد آنفلوآنزای پرندگان بود. 

کد خبر 78160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز