گروه شهری: بزرگ‌ترین طرح ایستگاهی تهران با عنوان مجتمع ایستگاهی حقانی با زیر بنایی در حدود ۴۳۷ هزار متر مربع در اراضی عباس آباد احداث می‌شود.

مدیر عامل شرکت نوسازی عباس‌آباد با اعلام این خبر گفت: کل زمین تخصیص داده شده به این طرح در مرحله ابتدایی ۱۸ هزار متر مربع بوده که بنا به ملاحظات فنی و طراحی در این طرح، تا ۷۵ هزار متر نیز قابل ارتقا خواهد بود.

بهنام اتابکی زیر بنای این طرح را ۴۳۷ هزار متر دانست و گفت: این طرح مشتمل بر فضاهای سرپوشیده در گروه‌های عملکردی، تجاری، اداری خصوصی، اقامتگاه موقت و پارکینگ سواری است، که چارچوب کالبدی آن تهیه شده‌است.

وی سطوح کلی این طرح را براساس امکان سنجی‌ کالبدی شامل ۴ طبقه زیرزمینی و دو طبقه همکف و ۲۷ طبقه نیز روی زمین دانست.

اتابکی بر این اساس گفت: ۷۴ هزار متر این طرح به فضاهای تجاری و حدود ۳۹ هزار متر مربع نیز به فضاهای اداری اختصاص می‌یابد.

وی فضاهای اقامتی را ۱۳ هزار متر مربع دانست و ۲۰۲ هزار متر مربع را نیز مختص ایجاد فضاهای پارکینگ، انبار و تاسیسات اعلام کرد.

۶ طرح تا ۲۲ بهمن

اتابکی در ادامه از بهره‌برداری از ۶ طرح از مجموعه فضاهای تفرجگاهی اراضی عباس آباد تا 22 بهمن‌ماه امسال‌ خبر داد.

وی گفت: طرح‌‌های ساختمان منظومه شمسی، دریاچه و پارک نوروز و پارک آب و آتش و بنادر ابریشم و پل‌های ابریشم از جمله طرح‌های تفرجگاهی هستند که در ضلع غربی اراضی عباس‌آباد تا بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهند رسید.

بهنام اتابکی با اعلام این خبر گفت: برخی از طرح‌های در دست اقدام در اراضی عباس آباد توسط معاونت اجتماعی شهرداری تهران در حال اجراست؛ 

از جمله باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب اما عمده طرح‌های این مجموعه توسط شرکت نوسازی عباس‌آباد اجرا می‌شود.

مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد پیشرفت اجرای طرح باغ کتاب را ۸۵ درصد و همچنین باغ دانش را ۹۰ درصد اعلام کرد.

اتابکی گفت: در تابستان امسال نیز کلنگ احداث باغ هنر با حضور شهردار محترم به زمین زده خواهد شد و امیدواریم که این طرح نیز به مانند سایر طرح‌های در دست اجرا، گامی در راستای گسترش فضاهای فرهنگی شهر باشد.

کد خبر 55793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز