یکشنبه ۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

ارزش بورس تهران به ۵۹ میلیارد دلار رسیده که با ورود شرکت‌های جدید، ارزش بازار تا پایان سال به ۷۵ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بورس، علی رحمانی مدیرعامل بورس اوراق بهاداربه آمادگی برای واگذاری سهام پالایشگاه‌های اصفهان و تبریز اشاره کرد و اظهار داشت: سهام شرکت مخابرات نیز تا پایان تیرماه جاری با ارائه اطلاعات لازم و اصلاح اساسنامه و ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و طی مراحل قانونی عرضه می‌شود.

مدیر عامل بورس از آماده‌سازی سهام‌ ۳ بانک دولتی خبر داد و گفت: کارهای آماده‌سازی‌ شرکت ذوب آهن نیز برای پذیرش در بورس به سرعت در حال انجام است و انتظار داریم تا اواخر مرداد ماه امسال زمینه پذیرش آن در بورس فراهم شود.

رحمانی از تلاش ۱۵ ماهه برای اصلاح ساختار شرکت حفاری شمال خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان شهریور درصورت پیگیری مدیران آن و نیز شرکت ملی نفت این شرکت در بورس پذیرش شود.

وی افزود: انتظار داریم تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی نیز در بورس پذیرش و عرضه شوند.

به گفته رحمانی، در حال حاضر از ۳۶ صنعت فعال در بورس فقط ۱۰ صنعت سودده هستند و اصلاح قیمت، می‌تواند به صنایعی همچون سیمان کمک کند و باید توجه کنیم که ارزش سهام سیمانی‌ها در ۲ سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه با بزرگ شدن بورس نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم، افزود: هم اینک کمتر از ۲ درصد معاملات بورس تهران متعلق به خارجی‌هاست.

رحمانی خاطرنشان کرد: در فصل برگزاری مجامع شرکت‌ها و تقسیم سود هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۵ هزار میلیارد تومان سود میان سهامداران تقسیم شود.

به گفته وی، این افزایش‌ها جذابیت را در بورس ایجاد کرده و بازار سرمایه به‌عنوان فرصت سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گرفته که نتیجه آن ورود جریان‌های نقدی جدید به بورس است که به تبع آن تقاضاهای جدید ایجاد و برای سهام شرکت‌ها صف خرید به همراه داشته است.

وی ادامه داد: بازده کل بورس در بهار امسال ۱۷.۳ درصد بوده که ۱۴.۷ درصد مربوط به افزایش قیمت‌ها و بقیه مربوط به سود نقدی تقسیم شده درمجامع شرکت‌هاست.

البته طبیعی است که پس از پایان فصل مجامع و تقسیم سود، قیمت سهام شرکت‌ها کاهش و بازده نقدی افزایش یابد.

کد خبر 55780

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز