همشهری آنلاین: ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا نیمه سومین ماه سال ۸۷، بدون احتساب صندوق سرمایه‌گذاری گلچین که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده به بیش از ۵۷ میلیارد ریال بالغ شده است.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس اوراق بهادار، رییس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب فوق افزود : تاکنون ۳۸۷ سرمایه‌گذار حقیقی و ۳۰ سرمایه‌گذار حقوقی در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

رضا کیانی ادامه داد: در مجموع ۱۶.۴۴ درصد از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته توسط اشخاص حقیقی و ۸۴.۵۵ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها توسط اشخاص حقوقی انجام شده است.

رییس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیشتاز با ۸۶.۴ درصد، نهایت نگر با ۶۰.۴ درصد و خبرگان با ۴۱.۲۶ درصد بیشترین سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی را به خود اختصاص دادند.

همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک ملی با ۹۶.۲، کارگزاری بانک صادرات ایران با ۸۹.۶درصد و حافظ با ۸۲.۶ درصد رده‌های اول تا سوم بیشترین سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی قرار دارند.

کیانی خاطر نشان کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیشتاز با یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان، حافظ با یک میلیارد و ۲۲۱ میلیون تومان و نهایت نگر با ۶۸۸ میلیون تومان بیشترین ارزش خالص کل دارایی را به خود اختصاص داده‌اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک ملی، سهم آشنا و نهایت‌نگر به ترتیب با ۱۱۰۸۹۰، ۱۰۸۵۶۵ و ۱۰۷۵۲۵ تومان بیشترین ارزش خالص دارایی هر واحد سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده‌اند که این امر امید به سودآوری صندوق‌های سرمایه‌گذاری را تقویت کرده است.

کد خبر 54886

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز