گروه بورس: مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار از ورود ۲۸۰ میلیارد تومان نقدینگی جدید به بازارسهام خبر داد.

علی رحمانی در طول ماه‌های گذشته پیوسته کمبود نقدینگی در بورس تهران را یکی از دغدغه‌های اصلی خود اعلام می‌کرد اما این‌طور که از قرائن پیداست و خود وی نیز آن را تایید می‌کند در طول ۲۰ روز گذشته پول‌های جدیدی به سوی بورس تهران سرازیر شده‌اند و به‌نظر می‌رسد با توجه کاهش نرخ سود بانکی و رکود در بازار‌های کالا و خدمات مانند مسکن، طلا و ارز طی روز‌های آینده پول‌های بیشتری نیز وارد بورس شود.

با توجه به رونق گرفتن بورس از ابتدای فصل تا کنون گروه‌های جدیدی در حال شکل گیری در بازار بوده و با تغییر معادلات بازار در حال آوردن پول‌های جدیدی به بازار هستند.

به‌نظر می‌رسد با توجه به افزایش روند سودآوری بورس، سرمایه‌گذاران در حال انتقال دارایی‌های خود به بازارسرمایه هستند، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند میانگین بازدهی در بورس تهران در ماه جاری از مرز ۲۰ ‌در صد عبور کرده باشد.

بورس اوراق بهادار هنوز گزارشی در این باره منتشر نکرده اما آخرین اطلاعات منتشر شده حاکی است بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس تهران به ۱۷.۳ ‌درصد رسیده است.

علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار در گفت‌وگو با همشهری ضمن تایید ورود نقدینگی جدید به بازار در مورد میزان آن گفت: در طول ماه‌های گذشته نقدینگی‌های جدید وارد بازار سرمایه شده و گزارش آن در روزهای آینده منتشر خواهد شد اما براساس برآورد ما تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان پول جدید وارد بازار شده است.

وی ارائه توضیحات بیشتر را به زمان انتشار گزارش رسمی موکول کرد اما در عین حال ورود گروه‌های سرمایه‌گذار جدید به بازار را نیز تایید کرد.

محمد رضا رهبر، کارگزار بورس اوراق بهادار هم در گفت‌وگو با همشهری ورود نقدینگی جدید به بازار سهام را تایید کرد وگفت: رکود در بازار مسکن و کاهش نرخ سود بانکی جذابیت بازارهای رقیب را برای سرمایه‌گذاران کاهش داده و آنها را به انتقال نقدینگی به بورس ترغیب کرده است.

به گفته رهبر علاوه بر این، ایرانیانی که سرمایه‌های خود را به خارج از مرزها منتقل کرده بودندهم با رکود در بازارهای خارجی وبا توجه به نسبت قیمت به درآمد اندک بورس تهران در مقایسه با سایر بورس‌های جهانی، نقدینگی خود را به بازار سهام ایران تزریق کرده‌اند.

از سوی دیگر به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، هادی بیدختی، مدیرعامل شرکت کارگزاری عمران فارس هم ضمن طبیعی توصیف کردن ورود سرمایه‌های جدید به بازار اعلام کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف جامعه در ماه‌های اخیر کاهش یافته که این موضوع باعث ورود سرمایه‌های جدید به بورس شده است.

وی تحقق برنامه‌های اکثر شرکت‌ها و کاهش نسبت قیمت به درآمدشرکت‌ها را از دیگر دلایل ورود سرمایه‌های جدید در بازار سرمایه اعلام کرد.

کد خبر 55664

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز