یکشنبه ۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: حماس در خصوص نقض قرارداد آتش‌بس به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش به گزارش واحد مرکزی خبر از دمشق،‌ خالد مشعل، در آغاز جلسه کمیته عالی پیگیری همایش ملی فلسطین که پیش از ظهر یکشنبه (2 تیر) با حضور سران گروههای فلسطینی در دمشق برگزار شد تصریح کرد: اگر رژیم صهیونیستی در اجرای مفاد آتش‌بس کارشکنی کند رزمندگان گروههای مقاومت با در نظر گرفتن همه گزینه‌های دفاع از مردم فلسطین پاسخهای مناسب را خواهند داد.

وی تاکید کرد: پایمردی رزمندگان مقاومت و حمایت فراگیر مردم فلسطین از آنها، علاوه بر خنثی کردن همه توطئه‌های دشمن و شکست محاصره ظالمانه، زمینه ساز تن دادن دشمن صهیونیستی به خواسته‌های مقاومت در برقراری آتش‌بس شد.

وی افزود: عملیات گروه‌های مقاومت و پایمردی فلسطینیان سبب شد تا معادله‌های جدیدی در نبرد علیه دشمن صهیونیستی حکم فرما شود و موازنه قوی صرف در اختیار داشتن سلاح و جنگ افزارهای بیشتر نیست.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر ادامه راه مقاومت علیه دشمن تا تحقق اهداف و آرمانهای ملت فلسطین در ازادسازی همه فلسطین و بازگشت پناهندگان به موطن اصلی خود ، خطاب به برخی فلسطینیان و اعراب گفت: راه پیروزی در گرو مقاومت است و گفتگو و سازش با دشمن راه باز پس گیری سرزمینمان نیست.

خالد مشعل با اشاره به اهمیت تحقق آشتی ملی در فلسطین و در پیش گرفتن گفتگو میان طرفهای درگیر بویژه حماس و فتح از اقدام هفته گذشته محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین استقبال کرد و گفت: این گفتگوها باید به تحکیم وحدت ملی بیانجامد که بی شک در گرو بازنگری در ساختار سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) است بطوری که شامل همه طیفهای ملی و اسلامی ملت فلسطین باشد.

وی یادآور شد در برابر لجاجت‌های دشمن صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا از آن برای دستیابی به حقوقمان راهی جز اتحاد و ادامه مبارزه علیه دشمن نداریم.

خالد مشعل، از مقامات مصری نیز خواست تا هرچه سریع تر مقدمات بازکردن گذرگاه رفح میان نوار غزه و این کشور را فراهم کنند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس درباره تشکیل نشست کمیته عالی پیگیری همایش ملی فلسطین گفت: این نشست برای بررسی اوضاع سیاسی فلسطین، رایزنی برای راهکارهای از سرگیری گفتگوی فراگیر با مشارکت همه طیفهای ملت فلسطین به منظور دستیابی به آشتی ملی تشکیل شده است.

مشعل همچنین درباره گفتگوهای دمشق و تل آویو گفت: این حق دمشق است که از هر راه ممکن جولان اشغالی را از دشمن پس بگیرد اما در عین حال مطمئن هستیم که مذاکرات سوریها با صهیونیستها اثر منفی بر روابط دمشق با مقاومت فلسطین یا نگاه سوریه به مساله فلسطین نخواهد داشت.

کد خبر 55762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز