مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران، ایجاد و توسعه پایانه‌های غیرمتمرکز و اقماری را یکی از راهکارهای استراتژیک برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایانه‌های شهر تهران عنوان کرد.

امیرحسین صدیقی

به گزارش همشهری آنلاین، امیرحسین صدیقی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران در وبینار بررسی اثرات همجواری پایانه‌های برون شهری و محلات مسکونی، گفت: حرکت به سمت پایانه‌های غیرمتمرکز و فراتر از آن دستیابی به روش بهره‌مندی از «مسیرسفر»، راهکار برون‌رفت از معضلاتی مانند ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و در نتیجه کاهش اثرات سوء همجواری پایانه‌ها و محلات اطراف و در نتیجه باعث بهبود و حسن همجواری محلات و مراکز حمل و نقلی است.

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه پایانه‌های تهران تصریح کرد: پایانه‌های متمرکز جنوب، غرب و شرق در گذشته در مبادی ورودی و خروجی پایتخت قرار داشتند ولیکن امروزه با گسترش و توسعه شهر تهران، محلات مسکونی این پایانه‌ها را دربرگرفته و تراکم جمعیت در این نقاط، آسیب‌پذیری آنها و محلات همجوارشان را اجتناب‌ناپذیر کرده است. از این رو دیگر دوران ساخت و استفاده از پایانه‌های متمرکز به پایان رسیده است و ما باید با استفاده از ظرفیت پایانه‌های درون شهری و ایجاد سکوهای پیاده و سوار شدن در سطح شهر به صورت پراکنده و در نهایت تعریف «مسیرسفر» در شهر تهران، به سمت پایانه‌های غیرمتمرکز با ظرفیت‌های محدودتر و افزایش سرعت دسترسی به سفرها حرکت کنیم.

صدیقی با اشاره به کاهش استفاده مردم از حمل و نقل بین شهری، اظهار کرد: در رابطه با ایجاد پایانه‌های اقماری، پیش شرط اولیه برنامه‌ریزی و تدوین مقررات و آئین‌نامه‌های جدید متناسب با استراتژی جدید پیش رو و توسعه و بهره‌مندی از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات است که دستیابی به این چشم‌انداز، همکاری و هم‌افزایی همه دست‌اندرکاران این حوزه، به خصوص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را می‌طلبد.

کد خبر 557554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار