تقریباً از خرداد ماه گذشته بود که برای توسعه فعالیت‌های استارت‌آپی و همچنین کارآفرینی و استفاده از ایده‌های بکر و نو، نخستین مرکز استارت‌آپی محیط‌زیست از سوی هلدینگ دانش بنیان ذوق با مشارکت شهرداری منطقه ۱۰ راه‌اندازی شد.

500 در بطري بده رايگان آموزش ببين

این مجموعه به گفته مدیرعامل آن با هدف گسترش فعالیت استارت‌آپ‌های فعال در زمینه محیط‌زیست و کشاورزی و پسماند، استفاده از ایده‌های ناب برای بهبود فضاهای سبز شهری، مدیریت پسماند و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و... تأسیس شد. به گفته «محمدمهدی ذوالفقاری» با برنامه‌ریزی و تمهیدات انجام‌شده بر اساس نیازسنجی‌ها، اپلیکیشن زیست‌آموز برای استعدادیابی، ایده‌پردازی، مشاوره و تهیه مدل‌های اولیه طراحی شده تا با صنعتی‌سازی ایده‌ها گام‌های مؤثری برای استفاده از انرژی‌های نو و کسب‌وکارهای استارت‌آپی سبز برداشته شود.

ذوالفقاری درباره فعالیت مدرسه استارت‌آپی محیط‌زیست توضیح می‌دهد: «طرح‌هایی مانند «زیست‌آموز» که در آن با تحویل ۵۰۰ عدد در بطری آب یک دوره آموزشی رایگان برای فرد در نظر گرفته می‌شود، مسابقه‌های استارت‌آپی در زمینه محیط‌زیست و پسماند در منطقه، جذب استارت‌آپ‌های فعال محیط‌زیستی، جذب صاحبان ایده در بخش محیط‌زیست و تبدیل این ایده‌ها به استارت‌آپ اجرا شده است.»

او در بخش دیگر صحبت‌هایش از اجرای کاشت گیاه در بتن برای ایجاد فضای سبز در بزرگراه‌ها، کناره‌های جدول و پیاده‌راه‌ها با استفاده از تکنولوژی در فضاها و نماهای شهری یاد می‌کند. مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ذوق درپایان می‌گوید: «اهمیت دادن به جنبه‌های زیست‌محیطی در ارائه خدمات، بهبود روش‌ها، استفاده بهینه از منابع طبیعی، حفاظت از محیط‌زیست و استفاده از ایده‌های شهروندان، دانشگاهیان و افراد متخصص در حوزه محیط‌زیست از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مرکز بوده است.»

کد خبر 557307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha