مسئول خدمات تسهیلگری اتاق بازرگانی البرز و مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی البرز گفت: البرز می‌تواند به پایتخت استارت‌آپی کشور تبدیل شود و این هدف با برگزاری دو رویداد الکامپ و همسو در داخل استان محقق خواهد شد.

دومین جلسه زیست بوم کارآفرینی البرز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالرضا قاسم پور در دومین جلسه ‌زیست‌بوم کارآفرینی البرز که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: پل ارتباط صنعت و دانشگاه در البرز از سال ۹۴-۹۵ پایه‌ریزی شد ولی تا سال ۹۶ که اتاق بازرگانی محلی را به‌عنوان دفتر خدمات تسهیل گری در اختیار صاحبان فن قرارداد؛ این ارتباط نمود عملی به خود نگرفته بود.

وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر استارت‌آپی استان گفت: در این اتاق صاحبان ایده در حوزه‌های مختلف کنار هم جمع می‌شوند تا بتوانند با تعامل در مسیر بهره‌گیری از خلاقیت برای دستیابی به ثروت و توسعه اقتصاد استان گام بردارند.

قاسم پور اضافه کرد: مادامی‌که اعضای این اتاق تعامل را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند می‌توان به موفقیت آنها امیدوار بود چون تجربه نشان داده با جزیره‌ای عمل کردن هیچ هدفی به‌درستی محقق نمی‌شود.

وی گفت: دوام اکوسیستم زیست‌بوم کارآفرینی استان با پیوند انسانی تضمین می‌شود و با تک‌روی و نگاه انحصارطلبانه سرانجام خوشی نخواهد داشت.

این مسئول همچنین به برنامه‌ریزی برای انتشار کتابچه درآمدی برزیست کارآفرینی اشاره کرد و گفت: از ۷۰ گروه استارت‌آپی شناسایی‌شده استان تاکنون ۴۵ گروه اطلاعات خود را برای درج در این کتابچه ارائه داده‌اند و از سایر گروه‌ها نیز انتظار می‌رود در اسرع وقت اطلاعات موردنیاز را ارائه دهند تا این کتابچه را تکمیل کنیم.

کد خبر 479568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha