دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

نوسازی شهرک «پیکان شهر» به شرط حفظ بافت معماری، شهرسازی و فضاهای موجود آن امکان‌پذیر است.  

نوسازي شهرك

همشهری آنلاین-مریم باقرپور:شهردار منطقه ۲۲ در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرک پیکان شهر، گفت: «همه عوامل و ذی نفعان موضوع، اتفاق نظر دارند که مراحل اجرایی نوسازی پیکانشهر به سرانجام برسد و در این راستا، شهرداری و شورای‌شهر تهران نیز بر موضوع تعیین تکلیف پیکانشهر نظر ویژه دارند. به همین دلیل، برای تسریع در روند امور اجرایی مرتبط با پیکانشهر و هرگونه مکاتبه و اطلاعاتی که در این‌باره رد و بدل می‌شود.

باید به عوامل ذی‌ربط گزارش داده شود. هم‌چنین، می‌توان برای ساماندهی مسائل و مشکلات پیکانشهر از ظرفیت‌های فکری، دانشی و تجربی سازمان بازآفرینی و در صورت امکان از تسهیلاتی که دولت برای بازآفرینی در اختیار می‌گذارد نیز به نحو احسن استفاده کرد.»
«علی نوذرپور» با اشاره به اینکه در ابتدای کار مشاور پیمانکار، پیکانشهر را به‌عنوان بافت ارزشمند معاصر لحاظ کرده بود و تراکم آن را نمی‌پذیرفت، به توجه شورای شهرسازی و معماری به این موضوع، اشاره کرد و گفت: «در نوسازی، نوع بافتی که در شهرک وجود دارد نباید دچار تغییر شود و بلوک‌بندی، شبکه‌سازی و فضاهای موجود باید یادآور معماری شهرسازی دوره «پهلوی دوم» باشد.»
او در ادامه از مدیریت پیکانشهر خواست که برنامه اقدام طرح نوسازی، با نظر مشورتی نوسازی و شهرسازی و هیئت‌مدیره را برای تحقق این پروژه تهیه کنند تا بر اساس آن پیگیری‌های لازم تا اجرایی شدن طرح، صورت بگیرد.  

کد خبر 556348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha