همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جلسه ستاد بازآفرینی منطقه ۱۳، تصریح کرد: پروژه بازآفرینی کارخانه جنگ‌افزارسازی در این منطقه یکی از اولویت‌های شهرداری و فرصتی برای توسعه و آبادانی کلانشهر تهران است.

منطقه 13 ،سازمان نوسازي

 به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی‌اکبری ضمن حضور در جلسه ستاد بازآفرینی منطقه ۱۳ که با حضور مرتضی رحمان‌زاده، شهردار منطقه، نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو ستاد و همچنین جمعی از معاونین و مدیران برگزار شد، پروژه بازآفرینی کارخانه جنگ افزارسازی در منطقه ۱۳ را یکی از اولویت های شهرداری عنوان کرد.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن تشکر و قدردانی از توجه شهردار منطقه به مسائل بافت فرسوده، به جایگاه منطقه در مدیریت و راهبری نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و افزود: اقدامات ما در نوسازی بافت فرسوده می بایست به ارتقا کیفیت زندگی بیانجامد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران اظهار داشت: از جمله مسائلی که باید مد نظر دفاتر توسعه محله‌ای قرار بگیرد، جلب مشارکت مردمی برای زیست‌پذیر کردن و افزایش کیفیت زندگی ساکنین در دل محلات است تا جریانی مبتنی بر مشارکت مردم شکل بگیرد.

او همچنین به سه پروژه جدید بازآفرینی شهری که از اولویت‌های شهردار تهران است، اشاره کرد که یکی از این پروژه‌ها با عنوان کارخانه جنگ‌افزارسازی در منطقه ۱۳ واقع شده و تاکید کرد که منطقه می‌بایست از این فرصت در جهت توسعه و آبادانی نهایت بهره را ببرد.

علی‌اکبری در ادامه از افزایش ۵۰ درصدی بودجه سال ۹۸ سازمان نوسازی خبر داد و اظهار داشت: این افزایش بودجه نشان‌دهنده توجه شورای شهر و شهرداری تهران به امر بافت فرسوده است و این امر مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، بهسازی محیطی، احداث پارکینگ، توسعه فضای سبز و بازگشایی معابر را از محور برنامه های سازمان نوسازی در سال جدید برشمرد.

رحمان‌زاده، شهردار منطقه نیز به ویژگی ها، معضلات و مسائل بافت فرسوده در زمینه‌های اجتماعی، زیست محیطی و ... اشاره کرد و با آسیب شناسی مسائل این محدوده‌ها و برای جلوگیری از جا به جایی ساکنان این محلات، بر مدیریت همکارانه و یکپارچه نهادهای مسئول تاکید کرد.

او به اقدامات انجام‌شده برای زیست‌پذیرتر کردن بافت فرسوده اشاره کرد و خواستار همکاری تمامی نهادهای تاثیر گذار برای رفع مشکلات این محدوده شد.

گفتنی است در این جلسه گزارشی اجمالی از برگزاری جلسات کارگروه‌های ستاد بازآفرینی منطقه در سال ۹۷ از سوی معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۳ ارائه شد.

شیدائی، معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۳ به تشکیل کارگروه‌های اجرایی نواحی، ضوابط و مقررات، اجتماعی و فرهنگی، خدمات و زیر ساخت اشاره کرد و گفت: این جلسات ۳۶ مصوبه داشته که مصوبات آنها در دست پیگیری است.

او همچنین موضوع‌هایی را درخصوص تعامل با دفاتر خدمات الکترونیک برای هماهنگی با دفاتر توسعه محله‌ای، تخصیص اعتبار برای نوسازی بافت فرسوده و همچنین اقدامات انجام شده عنوان کرد.

در ادامه جلسه نیز گزارش کامل و جامعی از سوی کارشناس ستاد بازآفرینی پایدار منطقه در زمینه اقدام‌های به عمل آمده و نیازهای احصاء شده در زمینه‌های امنیتی حقوقی، حمل و نقل ترافیک، زیرساخت، خدمات هفت‌گانه و پارکینگ، تاسیسات شهری، زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگی ارائه شد.  

در خاتمه این جلسه نقطه نظرهای اعضا حاضر اخذ و درخصوص مباحث مطرح شده تبادل نظر شد.

کد خبر 434195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha