یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

موقعیت مناسب بیمارستان جرجانی در منطقه و دسترسی‌های مطلوب، این فضا را از سایر بیمارستان‌های در حال ساخت منطقه نیز متمایز کرده است.

حمیدرضا قانع

حمیدرضا قانع / عضو شورایاری محله سهروردی و باغ صبا :موقعیت مناسب بیمارستان جرجانی در منطقه و دسترسی‌های مطلوب، این فضا را از سایر بیمارستان‌های در حال ساخت منطقه نیز متمایز کرده است. بیمارستان جرجانی نخستین بیمارستانی نیست که با بی‌مهری برخی مسئولان مواجه شده است، اما این مسأله باید در نظر گرفته شود که رها ماندن و مستهلک شدن یک فضای قابل استفاده و مورد نیاز شهروندان، مصداق حق‌الناس است. در مورد بیمارستان جرجانی، 3 نکته حائز اهمیت است:
۱. مطالعه کافی و استفاده صحیح از منابع موجود و ظرفیت‌های منطقه‌ای
وسعت این زمین و ارزش پروژه، نشان از سرمایه‌ای مردمی است که توسط برخی مدیران مستهلک شده است. این فضا بهترین نقطه برای ساخت بیمارستان در منطقه ۷ است که حتی می‌تواند جایگزین بیمارستان سوانح سوختگی عمیدیه محله سهروردی ‌ـ باغ صبا شود که در محدوده کاملاً محلی قرار گرفته است.
۲. تبیین راهکار اجرایی مناسب و پیگیری مسائل و معضلات به‌طور شایسته تا حصول نتیجه.
اگر از مسئولان درخصوص این پروژه، سؤالاتی شود، حتماً می‌گویند که ما این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و نتیجه نداشته است یا اینکه درحال پیگیری است. اما واقعیت این است که حق مردم، چند سال باید در حال پیگیری باشد؟ این پیگیری به چه شکل بوده که نتیجه‌ نداشته است؟
مدیران ما باید این موضوع را در نظر بگیرند که برای تحقق نیازها و خواسته‌های بحق مردم و حفظ منافع عموم اهالی منطقه، پیگیری مستمر نیاز است. در حوزه مدیریت شهری و تمامی‌ حوزه‌های کشور به مدیرانی دلسوز نیاز داریم که صحبت‌های مردم را بشنوند و مطالبه‌گر باشند. صرفاً با طرح موضوع در مجامع مختلف، معضلات حل نخواهد شد و نیاز به مذاکره و رایزنی‌های پی‌درپی است.
از سوی دیگر، سرعت در اقدامات نیز بسیار حائز اهمیت است. چرا درخواست‌های مردم، باید این‌قدر در چرخه اداری معطل بماند؟! مدیران جهادی، گره‌گشای این مسائل هستند؛ مدیرانی که در هرزمان، پاسخگوی مردم و پیگیر مسائل آنها هستند.
۳. مدیریت یکپارچه شهری و تصمیم‌گیری توسط یک نهاد واحد
برخی از مسائل موجود در حوزه شهری، به علت نبود مدیریت یکپارچه شهری، به مشکلاتی برخواهد خورد. زمانی که این سیستم یکپارچه از محلات، نواحی و مناطق، شکل بگیرد و مدیریت شود، یقینا از حجم این قبیل معضلات شهری کاسته خواهد شد.

کد خبر 580758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha