قرمزی چشم چپ مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور در مناظره تلویزیونی با کاملا هریس نامزد حزب دموکرات برای این مقام باعث شد که کاربران اینترنت آن را نشانه‌ای از دچار بودن بودن او به بیماری کووید-۱۹ قلمداد کنند.

red eye

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌ام‌دی  با اینکه دفتر مایک پنس در این باره اظهار نظری نکرده است، اما گمانه‌زنی درباره این نشانه که ناشی از  «التهاب ملتحمه چشم» یا «کنژکتیویت» است، ادامه یافته است.

گرچه قرمزی چشم مدت‌ها به عنوان یک نشانه احتمالی کروناویروس شناخته شده است. اما قرمزی چشم پنس با توجه به شیوع اخیر کروناویروس در کاخ سفید بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. آزمایش کرونای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بسیاری از اطرافیانش در روزهای اخیر مثبت شده است و با اینکه آزمایش پنس منفی بوده است، اما بسیاری از کارشناسان می‌گویند او با توجه به تماس نزدیک او با افراد دچار عفونت باید خودش را قرنطینه کند و در فعالیت‌های انتخاباتی شرکت نکند.

یک بررسی که نتایج آن اخیرا در ژورنال JAMA Ophtalmology منتشر شد، نشان داد حدود یک چهارم کودکان دچار کووید-۱۹ قرمزی چشم دارند. یک بررسی دیگر منتشر شده در همین ژورنال شرح حال دو بیمار بزرگسال، یک مرد ۲۹ ساله و یک زن ۵۱ ساله را توصیف کرده است که مبتلا به قرمزی چشم ناشی از التهاب ملتحمه و بیماری کووید بودند.

بررسی پژوهشگران کانادایی نشان داده است که قرمزی چشم در ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد علامت ثانوی کووید-۱۹ است.

یک بررسی دیگر در چین در اواخر ماه مارس نشان داد ۱۲ نفر از ۳۸ بیمار دچار کووید-۱۹ قرمزی چشم دارند. به گفته این پژوهشگران هر چه بیماری کووید-۱۹ شدیدتر باشد، احتمال بروز قرمزی چشم بیشتر خواهد شد.

کارشناسان می‌گویند با توجه به این یافته‌ها ملتحه چشم (پرده مخاطی پوشاننده چشم) ممکن است منبعی برای انتشار عفونت به دیگران باشد.

کد خبر 555787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha