شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۵
۰ نفر

همشمهری آنلاین: گروه‌های مختلف مردمی در ترکیه علیه اقدامات ضد دمکراتیک لائیک‌ها بر ضد دولت این کشور تظاهرات می‌کنند.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه زمان، سازمانهای غیر دولتی(NGO) در ترکیه در تلاش هستند تا با برگزاری تظاهراتی  در روز شنبه ( اول تیر) در استانبول اعتراض خود را به اقدامات ضد دموکراتیک محافل لائیک بر ضد دولت اسلامگرای این کشور نشان دهند.

 این گروهها در تلاش هستند تا با برگزاری این راهپیمایی، مراتب اعتراض خود را به توطئه‌های مربوط به کودتاه علیه حزب حاکم(حزب اسلامگرای عدالت و توسعه) بر ترکیه اعلام نمایند.

چندین سازمان غیردولتی اعلام کرده اند که 21 ژوئن(شنبه اول تیر) در میدان تقسیم استانبول گردهم جمع خواهند شد تا علیه تلاش براندازانه چند نهاد و مؤسسه - از جمله نهادها و سیستمهای قضایی این کشور-اعتراض کنند. مؤسساتی که به عقیده تظاهر کنندگان درصدد احیایی سیاستهای ضد دموکراتیک هستند.

این اقدامات در پی اقدام غیرقانونی دادگاه قانون اساسی این کشور صورت می گیرد که تصمیم گرفت اصلاحیه مربوط به آزادی ممنوعیت پوشش اسلامی را در دانشگاهها بازگرداند.

این سازمانها، نام این تظاهرات را "70 میلیون گام علیه کودتا" نامگذاری کرده اند و 5 بعد از ظهر به وقت محلی در شهر استانبول آغاز خواهد شد.

گفته شده است که این راهپیمایی به صورت آرام و بدون شعار و حمل پلاکارد خواهد بود و تظاهر کنندگان با پوشیدن لباسهایی سرتاسر سفید مراتب اعتراض خود را به مخالفان دولت اسلامگرای اردوغان اعلام خواهند کرد.

کد خبر 55537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز