فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: با توجه به شرایط اخیر کماکان شهر و استان تهران در شرایط قرمز به سر می‌برد، در طول ۱۰ روز اخیر آثاری از بهبودی شاخص‌های مربوط به بستری، مراجعات سرپایی و مرگ‌ومیر در تهران مشاهده نشده است.

کرونا زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی با اشاره به آخرین آمار ثبت‌شده بیماران کرونایی در استان تهران عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲۸ بیمار جدید در بیمارستان‌های تهران بستری شدند که از این تعداد ۱۱۳ بیمار در بخش مراقبت ویژه و ۷۱۵ نفر در بخش‌های عادی بستری شدند.

وی با بیان اینکه آخرین آمار در تهران نشان‌دهنده آن است که حدود ۱۱.۵ درصد مراجعه‌کنندگان به بخش‌های سرپایی مراکز درمانی نیاز به بستری‌شدن دارند، ادامه داد: بر اساس بررسی‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۳۴ نفر ترخیص شده‌اند؛ به عبارت دیگر هنوز تعداد موارد بستری جدید از ترخیص‌ها بالاتر است و بهبود این روند افزایشی نیازمند اقدامات جدیدتری است.

دکتر زالی با بیان اینکه با توجه به شرایط اخیر کماکان شهر و استان تهران در شرایط قرمز به سر می‌برد، عنوان کرد: در طول ۱۰ روز اخیر آثاری از بهبودی شاخص‌های مربوط به بستری، مراجعات سرپایی و مرگ و میر در تهران مشاهده نمی‌شود.

این مسئول به شهروندان توصیه کرد: شهروندان از عموم مردم تا صاحبان مشاغل و کسانی که به نوعی در اداره‌ها نسبت به ارائه خدمات عمومی اقدام می کنند، باید بیش از هر زمانی نسبت به رعایت سختگیرانه شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقدام کرده و همچنین بستر مناسب رعایت پروتکل‌ها را برای مراجعان و مشتریان خود فراهم کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به سرعت بالای انتقال‌پذیری این بیماری و احتمال آلودگی در فضاهای عمومی ازجمله وسایل حمل و نقل عمومی، تاکید کرد: در این شرایط به هیچ عنوان خروج افراد در شرایطی که ضرورتی وجود ندارد، توصیه نمی‌شود.

دکتر زالی با بیان اینکه بالاترین میزان مرگ و میر در گروه‌های سنی پرخطر رخ می‌دهد، عنوان کرد: اکیدا توصیه می‌شود که گروه‌های سنی پرریسک و سایر گروه‌های پرمخاطره، همچنان ماندن در منزل را اولویت اول خود قرار دهند و از شرکت در مهمانی‌ها و سایر تجمعات خودداری کنند. همچنین افراد دارای علائم و کسانی که احتمال ناقل بودن دارند، از ویزیت و ملاقات با این عزیزان خودداری کنند.

  • تلخ‌ترین روزهای کرونایی

زالی همچنین در در نشستی که دیشب با هدف بررسی اقدامات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مقابله با کرونا با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، با تاکید بر اینکه تهران تلخ‌ترین روزهای کرونایی خود را می‌گذراند، گفت: نگاه مسئولانه مدیران ارشد فرودگاه ها در کنترل  بیماری کرونا بسیار تاثیرگذار است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان اینکه کشورهای آسیای شرقی علی رغم مجاورت جغرافیایی با چین، نسبت به بسیاری از کشورهای دورتر به نقطه داغ ابتلا تبدیل نشدند، بر نقش پررنگ صنعت هوایی در گسترش بیماری‌های واگیر اشاره کرد.

این مسئول با بیان اینکه بخش عمده ای از توفیق شیوه نامه‌ها به شهروندان مرتبط است، نسبت به تهیه بسته‌های آموزشی برای بالا بردن سطح سواد سلامت مسافران توسط ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران اعلام آمادگی کرد.

  • میزان عایت پروتکل‌ها در فرودگاه‌های کشور

سیاوش امیرمکری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این نشست تاکید کرد که با وجود کاهش ۸۰ درصد درآمدهای هوانوردی در شرکت، فرودگاه ها از تمام ظرفیت های موجود در استان ها برای تامین امکانات و منابع لازم برای پیشگیری و مقابله با بحران کرونا استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه در عین داشتن زیرساخت‌های انتقال سریع مسافران، در صورت عدم اتخاذ تمهیدات لازم، ظرفیت انتقال سریع بیماری کرونا را نیز دارد، افزود: نخستین بخشنامه‌های مرتبط با پیشگیری از ویروس کرونا را پنجم بهمن سال ۱۳۹۸ یعنی قبل از شیوع بیماری در ایران صادر کردیم و سپس وارد مراحل عملیات اجرایی و انجام اقدامات جدی در راستای دستورالعمل‌ها و رعایت پروتکل های بهداشتی شدیم.

امیرمکری تاکید کرد: مدیران فرودگاه ها به تنهایی نمی توانند مانع گسترش ویروس کرونا شوند و باید تمام سازمان ها و ارگان های مرتبط در این زمینه همکاری کنند.
امیرمکری با اشاره به جابه جایی سالانه ۴۵ تا ۵۰ میلیون مسافر در فرودگاه های کشور، گفت: تمام مسافران ورودی و خروجی در بدو ورود به فرودگاه ها غربالگری می شوند و از جمله اقدامات پیشگیرانه می توان به ضدعفونی و گندزدایی سطوح، رعایت فاصله گذاری و نظارت و کنترل اجرای پروتکل های بهداشتی اشاره کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین از اختصاص حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین محصولات شوینده موردنیاز فرودگاه‌ها با استفاده از ظرفیت استان‌ها با وجود شرایط دشوار کاهش ۸۰ درصدی درآمدهای هوانوردی شرکت خبر داد و گفت: با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی تلاش کردیم که مانع وقفه در خدمت‌رسانی فرودگاه‌ها شویم.

کد خبر 555350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha