مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مرکز شماره گذاری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همزمان با اتمام فرصت تعویض پلاک برای خودروهای فاقد پلاک ملی گفت:

 تاکنون 90 درصد کار تعویض پلاک خودروها تحقق یافته است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از تهران، سرهنگ "محمدرضا غلامی" روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مشکل مابقی دارندگان خودروهایی که تاکنون برای تعویض پلاک مراجعه نکرده اند را مواردی از قبیل دارا بودن جرایم بالای حدمصوب، عدم انحصار وراثت برای خودروهایی که مالکان آنها فوت کرده اند و انجام معاملات صوری که نسبت به تنظیم اسناد قانونی از طرف فروشنده و خریدار انجام نشده است، ذکر کرد.

وی ادامه داد: افرادی که مشکل تنظیم سند دارند با مراجعه به مراجع قضایی می‌توانند نسبت به الزام به سند در غیاب مالک اقدام کنند.

غلامی گفت: از ابتدای تیرماه خودروهای فاقد پلاک ملی توسط ماموران راهنمایی و رانندگی متوقف و به پارکینگ منتقل خواهند شد.

رییس مرکز شماره گذاری راهور ناجا همچنین با اشاره به 750 هزار دستگاه خودروی گازوییل سوز در کشور، گفت: از 420 هزار دستگاه خودوری گازوییل سوز که دارای پلاک قدیمی بودند 150 هزار دستگاه هنوز نسبت به تعویض پلاک خود اقدام نکرده اند.

وی بیشترین مشکل این خودروها را تغییر کاربری، تغییر در تناژ بارگیری و تغییر وضعیت در خوردوها بدون اجازه پلیس اعلام کرد و گفت: تا رفع نشدن این مشکلات این خودروها خدمات دریافت نخواهند کرد و باید به حالت اولیه برگردانده شوند.

غلامی 90 درصد خودروهای مصرفی در کشور را مربوط به کارخانجات داخلی و تنها 10 درصد آن را مربوط به خودروهای وارداتی از سایر کشور ها اعلام کرد و گفت: اکثر خودروهای وارداتی از کشورهای آسیای جنوب شرقی و سپس از اروپا، امریکا و استرالیا است.

وی هزینه تعویض پلاک را 250 هزار ریال اعلام کرد و گفت: خودرهایی که بیش از شش لیتر در 100 کیلومتر مصرف دارند 10 درصد از عوارض گمرکی را نیز هنگام شماره گذاری باید پرداخت کنند.

رییس مرکز شماره گذاری ناجا خودروهای دوگانه سوز و آنهایی که کمتر از شش لیتر در 100 کیلومتر مصرف دارند را از پرداخت این 10 درصد معاف دانست.

رییس مرکز صدور پلاک راهور ناجا با اشاره به اسقاط خودروهای فرسوده در 28 استان و در 86 مرکز گفت: 875 کارشناس تصادفات و کاربر سیستم روزانه دو هزار و 800 تا سه هزار و 500 دستگاه خودوری فرسوده را مورد بازدید و بررسی اصالت قرار می دهند.وی ادامه داد: در صورت تایید اصالت خودرو گواهی اسقاط صادر خواهد شد.


غلامی گفت: چنانچه مسوولان امکان افزایش تعداد پذیرش تا دو برابر را دهند پلیس ناجا آمادگی پذیرش و انجام مراحل اسقاط را دارد.

رییس مرکز شماره گذاری راهور ناجا با اشاره به صدور چهار میلیون و 207 هزار و 238 پلاک تاکنون گفت: از این تعداد یک میلیون و 163 هزار و 409 عدد مربوط به نوشماره ها، یک میلیون و 835 هزار و 355 عدد تعویض پلاک و یک میلیون و 208 هزار و 474 عدد نیز مربوط به نقل و انتقلات بوده است.

غلامی افزود: در سال 86 نسبت به سال ماقبل 79/5 درصد افزایش در نوشماره، 56/58 درصد در تعویض پلاک و 45/57 درصد در نقل و انتقال و در مجموع خدمات 9/39 درصد رشد در عملکرد داشته ایم.

وی گفت: در سال گذشته به هشت میلیون و 500 هزار متقاضی انواع خدمات ارایه شده است.
غلامی با اشاره به آگاهی از تمام انتقادها در سراسر کشور گفت: مرکز شماره گذاری ناجا مصمم است در سال جاری خدمات بهتری به مردم ارایه دهد.

کد خبر 55492

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز