پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۱
۰ نفر

رونالدو را به هیچ قیمتی نمی‌فروشم. این را فقط برای یک بار می‌گویم و امیدوارم مسئولان رئال این جمله را خوب بشنوند.»

«مالک آمریکایی منچستر یونایتد با جمله‌ای که در گفت‌وگو با روزنامه پرحاشیه سان به زبان آورد، پرونده انتقال این بازیکن را برای همیشه بست.

کریس رونالدو در اواخر فصل قبل مورد توجه مسئولان باشگاه رئال مادرید قرار گرفت؛ ولی پیشنهاد جدی مادریدی‌ها درست 2 روز پیش از بازی فینال لیگ قهرمانان مطرح شد تا اردوی منچستریونایتد کاملا تحت‌الشعاع خبر این پیشنهاد قرار گیرد.

من‌یو بازی فینال را در ضربات پنالتی به سود خود تمام کرد تا موقتا همه چیز به خوبی به پایان برسد. این آرامش به این دلیل بیشتر شده بود که گل من‌یو در وقت قانونی بازی را کریس به ثمر رسانده بود و همین گل او را در حاشیه امنیت نگه داشته بود.

رونالدوی 23 ساله که از 17 سالگی زندگی کردن در کانون حاشیه را انتخاب کرده بود و از آن لذت می‌برد، این بار می‌خواست دنیا را زیر سایه خبر انتقال خود قرار دهد. اگرچه او بلافاصله پس از قهرمانی من‌یو در لیگ قهرمانان به هواداران این تیم قول داد تا پایان قرارداد 4 ساله خود با شیاطین سرخ در تیم آنها بازی خواهد کرد؛ اما روزنامه سان با چاپ گزارشی از این بازیکن، شواهدی را رو کرد که از مذاکرات پنهانی او با سران رئال مادرید خبر می‌داد.

در آن گزارش به این نکته مهم اشاره شده بود که مسئول نقل و انتقالات باشگاه رئال مادرید خوب می‌داند در چنین شرایطی که بازیکن با باشگاه قرارداد دارد، چگونه عمل کند تا هیچ آسیبی به اعتبار حرفه‌ای رئال وارد نشود.

خبرهای انتقال کریس، یک روز پس از چاپ این گزارش دامنه‌ای گسترده پیدا کرد و همه خبرهای فوتبالی جزیره را تحت‌الشعاع خود قرار داد. این حالت به‌دلیل ناکامی تیم ملی فوتبال انگلیس در راه کسب مجوز حضور در مرحله نهایی یورو 2008 تشدید هم شده بود و رسانه‌ها فرصت کافی برای تحلیل خبرهای متفاوت این انتقال خبرساز داشتند.

در این بین، مصاحبه خبرنگار سوئیسی خبرگزاری فرانسه با رونالدو در بدو ورود تیم ملی پرتغال به کشور سوئیس، ابعاد تازه‌ای به این ماجرا داد. رونالدو در این گفت‌وگوی کوتاه گفت: من از بازی در رئال لذت می‌برم و خوشحال می‌شوم مدیران رئال زمینه این انتقال را فراهم کنند. چون می‌خواهم در لالیگا بازی کنم.

این گفت‌وگو با واکنش سریع و تند رسانه‌های بریتانیایی به‌خصوص انگلیسی همراه بود. آنها نمی‌توانستند بپذیرند که چنین اتفاقی در حال وقوع است. شاید آنها تا آن زمان فکر می‌کردند همه چیز در حد یک شایعه فوتبالی در فصل نقل و انتقالات است و باز هم کریس را در شروع تمرینات من‌یو در این تیم خواهند دید. اما حالا دیگر اوضاع فرق می‌کرد. به این ترتیب همه برای جلوگیری از اجرای برنامه رئال متحد شدند.

اولین گفت‌وگو را روزنامه تایمز لندن انجام داد. این روزنامه به نقل از سرآلکس فرگوسن نوشت: اگر قرار باشد کریس را روی نیمکت من‌یو به یک فسیل تبدیل کنم، اجازه نمی‌دهم او از تیم ما برود و برای رئال بازی کند. 

 در حالی که روزنامه‌های انگلیسی تنها هدف رونالدو از این انتقال را رسیدن به حقوق سرسام‌آور120 هزار پوندی در هفته داشتند. اما کریس این ادعا را رد کرد و گفت برای تجربه کردن فضای تازه دنیای فوتبال قصد دارد به مادرید برود.

خورخه مندز، مدیر برنامه‌های رونالدو گفت: کریس اگر بخواهد می‌تواند این حقوق هفتگی را در من‌یو هم دریافت کند؛ اما او می‌خواهد فضایی تازه را حس و لمس کند.

رئالی‌ها که پیشنهاد 70 میلیون پوندی آنها به رسانه‌ها درز پیدا کرده بود، پس از آنکه متوجه موضع سرآلکس شدند، راهی نو برای این پیشنهاد طراحی کردند و سراغ گلیزر، مالک میلیاردر و آمریکایی منچستریونایتد رفتند تا با دور زدن مدیران من‌یو و مذاکره مستقیم با مالک باشگاه، او را نسبت به دریافت چنین رقم هنگفتی ترغیب کنند؛ اما گویا تقدیر این گونه نوشته نشده بود که رئال در این راه موفق شود.

 گلیزر در این گفت‌وگوی کوتاه، پیشنهاد مادریدی‌ها را رد کرد و گفت: حرف ما همان است که فرگوسن زد. اوست که در مورد مسائل فنی تیم ما تصمیم می‌گیرد.

رونالدو در حالی برای رفتن نقشه می‌کشد که در فصل اخیر به محبوب‌ترین بازیکن من‌یو تبدیل شده بود. او با کسب عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان و لیگ برتر، رکورد گلزنی در یک فصل لیگ برتر را هم به نام خود زده بود و حالا با توجه به وضعیت جدید می‌خواهد شرایطی تازه برای خود ایجاد کند.

 شرایطی که نام رونالدو را بیش از گذشته بر سر زبانها بیندازد. اما در این بین نظر مدیران رده بالای من‌یو شرط اصلی است که گمان نمی‌رود آنها هم با او در این زمینه توافقی داشته باشند.

به این ترتیب به‌نظر می‌ر‌سد پرونده انتقال رونالدو به رئال مادرید بسته شده است و حالا این ستاره جوان باید به شیوه بازگشتش به شهر منچستر فکر کند. او که در جام جهانی 2006 به‌دلیل اصرار به داور برای دادن کارت قرمز به وین رونی، مورد غضب این بازیکن و در نهایت هواداران من‌یو قرار گرفته بود و مشکلات بسیاری را برای بازگشت به تمرینات این تیم تحمل کرده بود، حالا در شرایطی تازه قرار گرفته است.

 اگر طرح انتقال کریس با شکست کامل روبه‌رو شود، آن وقت او پس از جام ملت ها، در شرایطی مشابه روزهای بعد از جام جهانی به تمرینات منچستریونایتد بازخواهد گشت.

کد خبر 55482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز