شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

گروه ورزشی: ‌ظاهراً سرالکس فرگوسن سرمربی منچستریونایتد بار دیگر در جدال رودررو با کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیمش پیروز میدان بوده است.

این مربی که ۲ سال پیش هم طی ملاقاتی با رونالدو او را از ترک اولدترافورد منصرف کرد، ادعا می‌کند که این بار نیز در متقاعد کردن بهترین بازیکنش موفق بوده.

فرگوسن روز دوشنبه به لیسبون رفت تا برای اولین بار بعد از ۶ هفته رونالدو را ملاقات کند و به جنجال‌ها پیرامون آینده این بازیکن خاتمه دهد.

پیگیری‌های رئال مادرید برای خرید رونالدو و ابراز تمایل علنی این بازیکن به انجام این انتقال به رغم مخالفت‌های شدید یونایتد سبب شده بود تا آینده بهترین بازیکن حال حاضر جهان کاملاً‌ مبهم باشد.

این در حالی است که تنها یک سال از قرارداد جدید ۵ ساله‌ای که رونالدو در ازای
120 هزار پوند در هفته با یونایتد امضا کرده، می‌گذرد.

مشخص نیست که فرگوسن با استفاده از این موضوع رونالدو را مجبور به ماندن کرده یا اینکه این بازیکن پس از گفت‌وگو با سرمربی تیمش، خواسته قلبی‌اش را تغییر داده.

در هر حال فرگوسن اگرچه از بازگو کردن جزئیات این ملاقات که آن را مسالمت‌آمیز توصیف کرده خودداری می‌کند اما اطمینان دارد که رونالدو حداقل یک‌فصل دیگر در اولدترافورد می‌ماند: «می‌توانم بگویم رونالدو فصل آینده هم بازیکن منچستریونایتد است و فروخته نمی‌شود. ملاقات ما خوب پیش رفت.

ما نقطه‌نظرهای‌مان را راجع به موضعی که هریک داریم، بیان کردیم. من نگران نبودم چون او قرارداد دارد و بنابراین حق با منچستریونایتد بود. ما در این باره سکوت می‌کنیم و آن را محفوظ نگه می‌داریم. آنچه من به کریستیانو گفته‌ام، شخصی است. من به دیدن او در پرتغال رفتم و این ملاقات خیلی مسالمت‌آمیز و بدون هیچ مشکلی انجام شد.»

این احتمال وجود دارد که رونالدو به شرط جدایی از یونایتد در تابستان آینده با خواسته فرگوسن مبنی بر ماندن در اولدترافورد موافقت کرده باشد اما در هر صورت رفتن او به رئال حداقل در این فصل ظاهراً منتفی است.

این بازیکن ۲۳ ساله که به دلیل جراحی قوزک پا تا اکتبر قادر به بازی نیست به همراه یونایتد به اردوی آفریقای جنوبی سفر نکرده و فرگوسن نیز در بازگرداندن او به تمرینات عجله‌ای ندارد: «او تا ۴ هفته اول باید با عصا راه برود و ۴ هفته بعد را هم باید به مداوا ادامه دهد. ۴ هفته بعد از آن او به تمرینات فوتبال برمی‌گردد. زمان بازگشت رونالدو ۳ ماه پیش‌بینی شده و ما حتی یک روز هم زودتر او را برنمی‌گردانیم.»

شکایت تاتنهام علیه فرگوسن

فرگوسن که اکنون مشغول تدارک پیشنهادی جدید برای خرید دیمیتار برباتوف مهاجم تاتنهام نیز هست، اطمینان دارد که این بازیکن را به اولدترافورد خواهد آورد.

پیشنهاد اولیه ۲۰.۵ میلیون پوندی با مخالفت تاتنهام روبه‌رو شد و به همین دلیل یونایتد تصمیم گرفته تا این بار پیشنهاد بهتری را مطرح کند.

رویترز از قول فرگوسن در این باره می‌نویسد: «ما پیشنهادی را برای خرید برباتوف به تاتنهام ارائه کرده‌ایم و نسبت به انجام این انتقال خوشبین هستیم. فکر می‌کنم زمان به سود ما جلو برود. ما از این بابت نگران نیستیم و امیدواریم که مذاکره‌ای سازنده با تاتنهام در آینده نزدیک داشته باشیم.»

اما این اظهارات واکنش دانیل لوی رئیس تاتنهام را به دنبال داشته تا جایی که این باشگاه رسماً شکایتی را علیه یونایتد به لیگ برتر ارائه کرده است.

لوی با متهم کردن فرگوسن به تکبر و دورویی، رفتار یونایتد و نیز لیورپول در رابطه با رابی کین را شرم‌آور توصیف کرده: «این نمونه‌ای بارز از تکبر و دخالت در امور بازیکن ما است. رفتار هر ۲ باشگاه شرم‌آور بود. ما به هر دو از همان ابتدا گفتیم که تمایلی به فروش رابی یا دیمیتار نداریم و آنها باید از تعقیب این بازیکنان دست بردارند. اما هر دو باشگاه متکبرانه به خواسته ما بی‌اعتنایی کردند و ما مدارکی داریم که نشان می‌دهد آنها برای جدا کردن بازیکنان از ما اقداماتی را خارج از قوانین لیگ برتر انجام داده‌اند.»

این در حالی است که یونایتد نیز شرایطی مشابه را درباره کریستیانو رونالدو تجربه کرده و برای متوقف کردن اقدامات رئال مادرید برای خرید این بازیکن به ناچار به فیفا شکایت کرد.

 لوی با اشاره به این موضوع از فرگوسن انتقاد کرده و می‌گوید: «با توجه به اظهارات اخیر رگوسن در رابطه با رونالدو و رئال مادرید، این اقدامات او از آزاردهنده‌ترین و ریاکارانه‌ترین کارهایی است که یک مربی در لیگ‌برتر، ممکن است انجام دهد.»

کد خبر 58378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز