جمعه ۲۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

گروه ورزشی: ‌کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی منچستریونایتد با تأکید بر تمایل خود به رفتن به رئال مادرید جنجال تازه‌ای آفرید.

وی در مصاحبه با کانال تلویزیونی پرتغال TVI تلویحاً گفت که خواهان جدایی از یونایتد است و همچنین با اظهارات سپ‌بلاتر رئیس فیفا در این باره موافقت کرد.

بلاتر یکی از اعضای افتخاری باشگاه رئال مادرید که روابط نزدیکی با رامون کالدرون رئیس این باشگاه دارد، نسبت به رونالدو ابراز همدردی کرد و از منچستریونایتد خواسته که مانع از انتقال این بازیکن به رئال نشود. وی همچنین از برده‌داری مدرنی که در فوتبال به وجود آمده انتقاد کرد.

گاردین از قول رونالدو در این باره می‌نویسد: «من با آنچه بلاتر گفت موافقم. این حقیقت دارد. من می‌دانم چه می‌خواهم و چه چیزی را دوست دارم. باید دید چه می‌شود. نمی‌دانم فصل جدید را کجا شروع می‌کنم.»

وی در پاسخ به این سئوال که آیا گفته‌های او به معنای تمایل او به رفتن به مادرید است گفت: «در حال حاضر بیش از این چیزی نمی‌توانم بگویم.

اما شما می‌دانید من (در پایان یورو 2008) چه گفتم و چه می‌خواستم.» اظهارات بلاتر همچنین واکنش منچستر یونایتد را به همراه داشت. این باشگاه ضمن محکوم کردن بلاتر گفت که از گفته‌های او یکه خورده و اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال هم از بلاتر خواسته که این اظهارات را پس بگیرد.

بلاتر در مصاحبه‌ای با اسکای اسپورت از 2 باشگاه خواست که برای پیداکردن راه‌حل مناسب به مذاکره بنشینند. وی در این خصوص گفت: «مهمترین چیز این است که باید از بازیکن هم حمایت کنیم.

اگر او می‌خواهد به جای دیگری برود،  باید راه‌حلی پیدا شود چون اگر او در باشگاهی بماند که در آن احساس راحتی نمی‌کند آن‌وقت این نه برای خودش خوب است نه برای باشگاه.

من همیشه طرفدار حمایت از بازیکن هستم و اگر او می‌خواهد برود، بگذارید برود.» بلاتر معتقد است که مسئله رونالدو سئوالات زیادی را در زمینه شیوه نقل و انتقالات و قراردادهایی که ردوبدل می‌شود، مطرح می‌کند: «به نظر من در فوتبال برده‌داری مدرن در نقل و انتقال بازیکنان یا خرید و فروش آنها به وجود آمده. حالا ما تصمیم داریم در این گونه موارد دخالت کنیم.

قانون بوسمن باعث شده که باشگاه‌ها برای حفظ بازیکنان به قراردادهای طولانی‌مدت روی بیاورند و اگر او بخواهد برود تنها یک راه‌حل وجود دارد و آن هم این است که باید بهای قرارداد خود را بپردازد.» یونایتد در واکنش به این اظهارات خاطرنشان کرد که همه بازیکنان با رضایت کامل و اطلاع از عواقب آن با یونایتد قرارداد امضا کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی یونایتد در این باره می‌نویسد: «همه بازیکنان ما، مثل باشگاه‌های دیگر بعد از یک سری مذاکرات آزاد و با رضایت قرارداد امضا می‌کنند. بسیاری از آنها به توصیه مدیر برنامه‌های خود که کارگزاران رسمی فیفا هستند این کار را انجام می‌دهند. بسیاری از آنها از اینکه برای مدتی طولانی و پر از موفقیت در اولدترافورد بمانند، خوشحالند.»

این اظهارات بلاتر برای ویلیام گایلارد، مدیر روابط عمومی یوفا و مشاور میشل پلاتینی رئیس یوفا هم چندان خوشایند نیست. وی در این باره می‌گوید: «بد نیست یادآوری کنیم که هیچ‌گاه برده‌ها در هیچ سیستم برده‌داری دستمزد دریافت نمی‌کنند.»

رونالدو که سال گذشته قراردادی جدید را با یونایتد امضا کرد، در حال حاضر 100 هزار پوند در هفته دستمزد می‌گیرد.

جدایی رونالدو که فصل گذشته بهترین بازیکن یونایتد بود و 42 گل به ثمر رساند لطمه بزرگی به این تیم خواهد زد و به همین دلیل سرالکس فرگوسن، سرمربی تیم با رفتن رونالدو به برنابئو کاملاً مخالف است.

رونالدو که هفته گذشته تحت جراحی قوزک پا قرار گرفت، باید طبق برنامه روز دوشنبه خود را برای حضور در تمرینات معرفی کند اما ظاهراً وی اجازه دارد که دوران نقاهت خود را در پرتغال سپری کند.

کد خبر 57660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز