چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه‌های چین امروز چهارشنبه 29 خرداد اعلام کردند، پکن درباره فعالیت‌های شرکت آمریکایی مایکروسافت که بزرگترین شرکت تولید نرم‌افزار رایانه در جهان است تحقیق می‌کند

و احتمالا به شرکت‌های چینی اجازه خواهد داد طبق قانون جدید ضدانحصار، تدابیری علیه مایکروسافت اتخاذ کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر یه نقل از خبرگزاری آلمان از پکن، روزنامه چینی شانگهای سکیوریتی نیویز نوشت دفتر دولتی مالکیت معنوی و سایر نهادهای دولتی در چین در حال بررسی فعالیت‌های مایکروسافت و سایر شرکت‌های جهانی هستند که در زمینه تولید نرم‌افزار فعالیت دارند.

این نشریه به نقل از منابع وابسته به صنعت نرم‌افزار چین که به هویت انها اشاره نکرد افزود، دفتر مالکیت معنوی احتمالا تعدادی از شرکت‌های چینی را بسیج خواهد کرد تا پس از اجرایی شدن قانون مبارزه با انحصار در اول اوت آینده، علیه شرکت‌های نرم‌افزاری خارجی اقامه دعوی کنند.

این منابع علت کپی‌برداری گسترده و غیرمجاز نرم افزارها در چین را قیمت بالای نرم‌افزارهایی دانستند که مایکروسافت و سایر شرکتهای بزرگ جهانی تولید می‌کنند.

به عنوان مثال قیمت نسخه اصلی برنامه ویندوز و آفیس حدود 7000 یوان (هزار و چهارده دلار) یعنی بیشتر از قیمت کل یک دستگاه کامپیوتر است.

این منبع افزود، شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری از چین به علت بی‌توجهی به حقوق مالکیت معنوی انتقاد می‌کنند و زمانی که قانون مبارزه با انحصار اجرایی شود دولت چین و شرکت‌های چینی حق خواهند داشت این وضع را اصلاح کنند.

کد خبر 55456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز