پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت اعلام کرد دوره پشتیبانی از ویندوز XP را به 13 سال افزایش می‌دهد

مایکروسافت که با پذیرفته‌نشدن ویندوز ویستا بوسیله بسیاری از کاربران تجاری و شخصی کامپیوتری شخصی روبرو شده است، این هفته با دست زدن به اقدامی بی‌سابقه اعلام کرد دوره پشتیبانی‌اش از ویندوز XP را به 13 سال افزایش می‌دهد

به گزارس شبکه نیوزفاکتور  به این ترتیب این سیستم عامل سه سال بیشتر از سیستم‌های عامل قبلی ویندوز مورد پشتیبانی قرار خواهد گرفت.

بیل وگت، معاون رئیس مایکروسافت، نیز در نامه‌ای به مشتریان تایید کرده است که ویندوز 7 در سالا 2010 ارائه خواهد شد. به نوشته وگت این سیستم عامل تقریبا سه سال پس از ارائه ویندوز ویستا در ژانویه 2007 عرضه می‌شود.

در عین حال وگت قول داد که پچ‌های امنیتی و آپ‌دیت‌های ویندوز XP تا سال 2014 همچنان ارائه خواهند شد.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ از ارتقای سیستم‌های‌شان به ویندوز ویستا که دچار مشکلاتی از جمله ناسازگاری با درایورهای سخت‌افزارها و برنامه‌های کاربردی است، اجتناب کرده‌اند.

ارتقای سیستم‌ها به ویندوز ویستا همچنین برای شرکت‌ها بسیار پرهزینه خواهد بود چرا که ارتقای سخت‌افزارهای قدیمی را هم ضروری می‌کند. بنابراین بسیار از افراد و شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند برای کامپیوترهای شخصی جدید خود همچنان ویندوز XP بخرند.

با وجودی که تاریخ 30 ژوئن به عنوان آخرین روز فروش ویندوز XP در نظر گرفته شده است، فروشندگان کامپیوتری مانند دل هنوز کامپیوترهای دارای ویندوز XP را می‌فروشند.

به علاوه مایکروسافت مجوزی را عرضه می‌کند که به خریداران سخت‌افزارهای جدید امکان می‌دهند ویندوز ویستا را بخرند و در صورت تمایل آن را به یک نسخه قدیمی‌تر ویندوز بازگردانند.

مایکروسافت همچنین فروش نسخه‌ای از ویندوز XP را به سازندگان کامپیوترهای ارزان‌قیمت تا ژوئن 2010 ادامه خواهد داد. چنین ماشین‌های مانند کامپیوتر Asus Eee نمی‌توانند ویستا را برانند و گزینه دیگر برای این سازندگان نصب‌‌کردن سیستم‌های عامل منبع‌باز مانند لینوکس است.

کد خبر 56141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز