گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی جهت‌گیری مرحله دوم طرح ارتقای امنیت اجتماعی را پیشگیری از مزاحمت برای خانواده‌ها و بانوان اعلام کرد.

سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم با مستمر خواندن طرح امنیت اجتماعی گفت: با ناهنجاری رفتاری، پوششی و مزاحمت‌ها برخورد لازم صورت خواهد گرفت اما مانند گذشته اعلام نمی‌کنیم که این طرح از چه روزی آغاز و تا چه روزی ادامه خواهد داشت‌.

وی گفت: در اجرای این طرح به ارشاد، تذکر و کنترل نامحسوس به‌صورت همزمان خواهیم پرداخت.

احمدی مقدم تشریح کرد‌: نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط دستگاه قضائی موظف است که با جرایم مشهود برخورد کند و در تلاش هستیم که سطح نامحسوس کنترل را ارتقاء داده و با موارد بدپوششی که مشاهده می‌شود برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه میزان مشکلات نسبت به گذشته کاهش یافته تاکید کرد: طرح‌های ناجا نسبت به برخورد با مضامین بد پوششی دائمی است.

احمدی مقدم درخصوص اقدامات ناجا برای تعدادی از افراد این نیرو که در سراوان گروگان گرفته شدند به ایرنا گفت: اکنون این مسئله در حال تعقیب و بررسی است.

فرمانده ناجا با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی کشف مواد‌مخدر در ۲ ماه ابتدای سال گفت: بنابر آمار سازمان ملل مقدار ورود مواد‌مخدر به ایران ۳۱ درصد بوده که بخشی از آن مصرف داخلی، بخشی کشف و بخشی نیز ترانزیت می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات پلیس مبارزه با مواد‌مخدر قاطعانه و برخورد با عوامل آن کاملا شدید است، گفت: کارگاه‌های مرزی تجهیز، اعتبارات لازم ارائه و پلیس مواد‌مخدر نیز تقویت شده و به همین علت با افزایش کشفیات در زمان یادشده روبه‌رو بودیم.

احمدی مقدم با اعلام اینکه ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به ناجا برای مسدود کردن مرزهای شرقی کشور هنوز روی کاغذ است ابراز امیدواری کرد: این بودجه هرچه سریع‌تر در اختیار این نیرو قرار گیرد.

افزایش ۱۷ درصدی احساس امنیت

از سوی دیگر، رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی احساس امنیت گفت: طرح ارتقای امنیت بانوان تا زمان رفع کامل نیازهای مردم قاطعانه اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار احمدرضا رادان با اشاره به اینکه در مرحله جدید برخورد با مظاهر بدپوششی در جامعه هم با صنوف ارائه دهنده البسه‌های نامتعارف و هم با خود شخص بد پوشش برخورد می‌شود، خاطر نشان کرد: در گذشته یکی از مسائلی که در اجرای این طرح با آن مواجه بودیم این بود که تا زمانی که لباس بر خلاف مصادیق اعلام شده نباشد بدحجابی نخواهد بود یا اینکه تا نیازی نباشد تولیدی هم صورت نخواهد گرفت، بنابراین در مرحله دوم اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی تصمیم گرفتیم بدون ایجاد فاصله بین برخورد با بدحجاب و آن صنف ارائه دهنده البسه با هر دو برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه همان طور که با زنان بد پوشش برخورد صورت می‌گیرد با آقایان بد حجاب نیز که از شلوارهای تنگ و البسه‌هایی با مارک‌های گروهک‌های شیطانی استفاده کرده باشند و همچنین موهای خود را به روش مدل‌های برگرفته از کشورهای غربی آرایش کرده باشند،  برخورد می‌شود.

سردار رادان با بیان اینکه متأسفانه برخی از فناوری‌های عصر حاضر در جهت رسیدن به مقاصد شیطانی و شوم استفاده می‌کنند، گفت: گوشی‌های همراه و اینترنت در دنیای امروز ابزاری برای ارتکاب جرم شده و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد که در این خصوص باید آگاهی‌های لازم به مردم داده شود.

فرمانده نیروی انتظامی پایتخت تصریح کرد: دستگاه قضائی نیز براساس قانون با کسانی که بخواهند از طریق بلوتوث یا هر وسیله ارتباطی دیگر وارد حریم خصوصی افراد شوند و احساس امنیت آنها را تحت‌تأثیر قرار دهند برخورد می‌کند.

کد خبر 55421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز