رئیس اداره فضای سبز و بوستان‌های منطقه ۲۱ درباره وضع بوستان‌ها به همشهری محله،می‌گوید: «از چند روز دیگر هرس فضای سبز داخل بوستان آغاز می‌شود و شمشادها و پوشش‌های گیاهی کوتاه خواهند شد. به‌طور منظم از بوستان‌ها بازدید می‌کنیم واگر ببینیم که افراد معتاد و کارتن‌خواب داخل آلاچیق‌ها یا قسمت‌های دیگر بوستان تجمع کرده‌اند، نخست تذکر داده می‌شود.»

همشهری آنلاین_مهدی اسماعیل پور: او در ادامه می‌گوید: « اگر مقاومت کنند، آن‌وقت به پلیس گزارش داده می‌شود که اقدام قانونی کند. هم‌چنین در بخش‌هایی که لازم است، نور داخل بوستان‌ها از جمله بوستان «نرگس» را افزایش داده‌ایم و این کار همچنان ادامه دارد. به هرحال، روشنایی یک عامل بازدارنده است. هم‌چنین برای اصلاح ساختار آن بخش‌هایی از بوستان‌ها که نیاز است تغییرکنند، آمادگی داریم. برای مثال، اگر لازم است سازه‌ای برداشته و اصلاح شود یا دیوار و مانع‌گذاری شود، آمادگی انجام آن را داریم. مشکلات و نقاط ضعفی که شورایاری‌ها و مردم اعلام کرده‌اند، به نوبت و به مرور انجام خواهد شد. البته باور دارم که همه این کارها زمانی نتیجه می‌دهد که در کنار قوه قهریه، کارهای فرهنگی نیز انجام دهیم. اگر داخل بوستان‌ها پر از جمعیت باشد، ناخودآگاه افراد معتاد و خلافکار از آنجا می‌روند. چون آنها به دنبال جای خلوت و دنج می‌گردند. با اجرای برنامه‌های فرهنگی ‌ـ تفریحی می‌توانیم مردم را به داخل بوستان‌ها بکشانیم. کارهایی در این‌باره انجام شده است، اما با شیوع ویروس «کرونا»، در حال حاضر نمی‌توانیم تجمع شهروندان را در داخل بوستان‌ها داشته باشیم.»
«محمود عظیمی»، درباره استفاده از نیروهای کارآمدتر برای حراست بوستان‌ها و هم‌چنین نصب دوربین هم به همشهری محله، می‌گوید: «حراست بوستان‌ها ضابط قضایی نیستند و به سبب قانونی نمی‌توانند برخوردی با متخلفان داشته باشند. آنها تنها می‌توانند تذکر شفاهی بدهند و اگر موضوع ضروری پیش آمد با پلیس تماس بگیرند. این‌گونه نیست که حق برخورد فیزیکی و حتی بیرون کردن افراد از داخل بوستان‌ها را داشته باشند و قانون چنین اجازه‌ای به آنها نمی‌دهد. تنها قسمت اجرائیات شهرداری، ضابط قضایی هستند و سایر بخش‌ها به این شکل نیست. بنابراین، اگر افراد توانمند و مجهز هم در بوستان‌ها داشته باشیم، حق برخورد فیزیکی ندارند. درباره دوربین مدار بسته نیز این کار می‌تواند تا حدودی بازدارنده باشد یا به جمع کردن مردم علیه افراد متخلف در دادگاه کمک کند، اما در نظر بگیرید ما ۵۸ بوستان و ۸۰۰ هکتار فضای سبز داریم که تحت پوشش قرار دادن همه آنها با دوربین، بسیار پر هزینه است. شاید لازم باشد برای هر بوستان ۱۵ تا ۲۰ دوربین نصب شود! ‌»

کد خبر 552607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha