همشهری آنلاین: دود ناشی از آتش‌سوزی بوته‌زارها در اندونزی شنبه 7 اکتبر (15 مهر) سطوح آلودگی هوا را دست کم در دو کشور این منطقه به اوج رساند.

به گزارش آسوشیتدپرس شاخص کیفیت هوای سنگاپور به 130 رسید که آلوده‌ترین وضعیت را در امسال نشان می‌دهد. همچنین برای اولین بار  در سال 2006 است که در این شهر شاخص آلودگی به بالای 100 می‌رسد که آستانه "هوای ناسالم" است.

کشاورزان و شرکت‌های کشاورزی در جزایر سوماترا و برنئو در اندونزی از آتش‌ به عنوان شیوه‌ای ارزان برای پاک کردن زمین استفاده می‌کنند.

برخی بیمارستان‌ها در این نقاط اندونزی مملو از مردمی شده‌اند که از مشکلات تنفسی شکایت داشتند.پروازهای هواپیماها به علت نبود دید لغو شده‌اند و رانندگان مجبور شده‌اند در میانه روز چراغ‌های ماشین‌هایشان را روشن کنند.آتش‌نشانان گفتند آتش‌سوزی از کنترل خارج شده ‌است و تنها باران‌های فصلی می‌تواند آن را خاموش کند.

مه‌دود حاصل همچنین مالزی را نیز فرا گرفته‌است و روزجمعه از 51 ایستگاه نظارت بر کیفیت هوا در این کشور تنها سه ایستگاه هوای سالم گزارش کردند.

مه‌دود یک از مشکلات دائمی در این منطقه است. بدترین مورد آن در سال‌ای 1997 و 1998 داد که در آن دود حاصل از ِآتش‌سوزی برای پاک کردن زمین‌ها در جزیره سوماترای اندونزی اغلب منطقه را پوشاند و  9 میلیارد دلار به گردشگری،بهداشت و بازرگانی خسارت زد.

کد خبر 5525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز