همشهری آنلاین: آلودگی هوای سنگاپور که به علت دود ناشی آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها در کشور مجاور اندونزی بوجود آمده همچنان در حال افزایش است.

به گزارش فرانس‌پرس مه‌دودی که این شهر را پوشانده دوشنبه 16 اکتبر(24 مهر) میزان آلودگی هوا را به اوج تازه‌ای رساند و سازمان ملی محیط زیست این کشور شاخص آلودگی هوا را 127 اعلام کرد که بسیار بالاتر از آستانه مجاز 100 است.

سازمان محیط زیست از افراد دارای بیماری قلبی یا تنفسی خواست که فعالیت جسمی خود را کاهش دهند و فعالیت‌های خارج خانه را به حداقل برسانند.

شاخص آلودگی هوای بین 101 تا 200 "ناسالم" تلقی می‌شود و می‌تواند باعث تشدید علائم در افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن قلبی یا ریوی شود.آلودگی هوا همچنین باعث تحریک چشم‌ها و عطسه و سرفه در این افراد می‌شود.

سوزاندن سالانه زمین‌ها برای آماده‌شدن برای کشاورزی در  اندونزی باعث مه‌دودی می‌شود که بخش‌هایی از کشورهای مجاور مالزی،سنگاپور و تایلند را هم در برمی‌گیرد.

عکس ماهواره‌ای که وضعیت مشابه از لحاظ آلودگی هوا د ر سال 1997

خود اندونزی هم تحت تاثیر قرار گرفته و در برخی از نواحی آن که مه‌دود آن را پوشانده است مردم دست به دعا برداشته‌اند تا بارش باران مه‌دود را برطرف کند. گرچه دولت سوزاندن زمین‌ها را ممنوع کرده، اما اهمال دولت در اعمال این قانون باعث نادیده گرفتن گسترده آن شده است.

کد خبر 6014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز