مجموع نظرات: ۳
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

این روزها یافتن روزنه‌ای برای امیدواری و ادامه زندگی عادی، از همیشه سخت‌تر شده‌است. جریان عادی زندگی در همه جای جهان از مسیر خود خارج شده و در ایران به‌دلیل مشکلات اقتصادی، شرایط پیچیده‌تر هم شده‌ است.

کرونا

نیلوفر قدیری - مدیر مسئول روزنامه همشهری: هر روز که از همنشینی با ویروس کرونا می‌گذرد، یادآوری روزهای عادی زندگی برایمان سخت‌تر می‌شود. گویی از زمانی که هیاهوی کودکان در حیاط مدارس می‌پیچید، دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی به راه بود، چهره همشهریان، دوستان و همکاران را بدون ماسک، و نگاه و لبخندشان را بدون ترس می‌دیدیم، سال‌ها می‌گذرد. آخرین بار که شادی جمعی و آسایش نسبی را تجربه کردیم سخت به یاد می‌آوریم. در این شرایط دشوار اما یادآوری اینکه دوران سخت پایدار نمی‌ماند، عبور از این کابوس را برایمان ممکن می‌کند.

روزنامه همشهری در ابتدای دهه ۷۰وقتی ایران از ۸سال جنگ عبور کرده و به سمت توسعه و سازندگی و دوران جدید خیز برداشته ‌بود، با شعار و ماموریت فرهنگ‌ و زندگی به میدان آمد و خیلی زود جایگاه خود را در «همه جای ایران به‌عنوان همشهری شما» باز کرد.

همشهری با صفحات رنگی، در قواره جدید مطبوعاتی، برخلاف دیگر روزنامه‌ها به جای عصر، اول صبح در دسترس مردم بود تا «روز خود را با همشهری آغاز کنند». در فضای سیاست‌زده آن روزها، همشهری به جای سخنگویی جریان و گروه سیاسی خاصی، به‌دنبال پرداختن به همه جنبه‌های زندگی مردم بود.

بنیانگذاران این روزنامه دیدگاه سیاسی داشتند اما معتقد بودند «روزنامه‌ای که سخنگوی یک جریان یا حزب سیاسی شود شکست می‌خورد یا فراگیری پیدا نمی‌کند». همشهری می‌خواست روزنامه‌ همه مردم باشد.

اکنون که نزدیک به ۳ دهه از عمر این روزنامه می‌گذرد، باز در روزهایی که شرایط زندگی از همیشه سخت‌تر شده، همشهری قصد دارد بر ماموریت اولیه خود تاکید کند. پرداختن به موضوعات فراگیر در زندگی مردم، جست‌وجو برای یافتن پاسخ به ابهامات، تلاش برای تاباندن نور بر عرصه مه‌آلودی که به سر می‌بریم و افزایش توانمندی خوانندگان در تشخیص اخبار سره از ناسره از اهداف ما در این ماموریت است.

راه‌اندازی صفحه جدیدی در روزنامه با عنوان کووید- ۱۹با محتوای اختصاصی درباره ویروسی که زندگی را در سراسر جهان مختل کرده، بخشی از همین تلاش و ماموریت است. این بیماری همه جنبه‌های زندگی مردم در همه نقاط جهان و ایران را تحت‌تأثیر گسترده قرار داده ‌است.

زندگی روزمره ما اکنون به آنچه ۹‌ماه پیش جریان داشت، شباهتی ندارد. هنوز کسی نمی‌داند جریان زندگی چه زمانی به مسیر عادی برمی‌گردد. همشهری در صفحه جدید خود با عنوان کووید- ۱۹که تغییری در ترکیب سنتی صفحات روزنامه‌ها به‌حساب می‌آید، تلاش می‌کند این جنبه جدید و آزاردهنده از زندگی مردم را زیر ذره‌بین قرار دهد.

ما تلاش می‌کنیم سیاست، اقتصاد و فرهنگ را از دریچه منافع مردم دنبال کنیم. ما تلاش می‌کنیم گره‌های زندگی مردم را در صفحات خود با کلامی آرام اما نقادانه، به گوش مسئولان برسانیم. کلام ما نقادانه است، اما نقدی آرام نه هیجان‌زده و تهاجمی. همشهری بنا ندارد به‌دلیل احساس خطر از ناحیه کانال‌های خبری و اطلاع‌رسانی درلحظه و بدون محدودیت، مسیر خود را در رقابت با این فضای جدید رسانه‌ای گم کند.

همشهری می‌کوشد در دام هیجانات لحظه‌ای نیفتد و درعین رعایت اصل حفظ اعتماد مخاطب، مشی متین خود را نیز محفوظ نگه دارد. تلاش می‌کنیم تا دوباره مردم جلوی دکه‌های مطبوعاتی برای دیدن روزنامه قدم سست کنند. می‌خواهیم دنبال‌کنندگان رسانه‌های جدید، هنگام ورق‌زدن پرشتاب و لمس صفحات روی موبایل، نگاه‌شان با درنگی متوقف شود. ما تلاش می‌کنیم

همشهری صادق و همراه شما باشیم.

کد خبر 552186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 1
    چرا همه ش شعار میدید؟ چرا حرفاتون رو عملی نمی کنید؟ کجا شما با مردمید؟ وقتی نظراتشون رو منعکس نمی کنید یا می ترسید منعکس کنید؟ مردم گول حرفاتون رو نمی خورند. با مردم بودن یعنی انعکاس همه نظرات و انتقادات برای هر چه بهتر شدن اوضاع مملکت. نمره تون در ارتباط با مردم و مخاطباتون صفره. چون می ترسید نظرات رو انعکاس بدید و این یعنی بی اهمیت شمردن نظرات مردم. فقط می تونیم بگیم براتون متاسفیم.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    اطلاع رسانیتون ناقصه و خبرهای منتشر شده فقط به نفع حکومته و نه ملت. میگید تلاش می کنید، اما ثمره این تلاشتون چیه آخرش؟ بدبدختی مردم و بدتر شدن وضعیت معیشتی و اقتصادی؟ با خبرهاتون فقط ناامیدی رو رواج میدید نه امید.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    حالم به هم خورد از این همه خبر بد