شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

گروه حوادث: با گشوده‌شدن راز قتل دو پیرزن توسط زوجی جوان، داماد قربانی دوم که تاکنون به‌عنوان قاتل اصلی معرفی شده بود آزاد شد.

اواسط مردادماه کارآگاهان اداره دهم آگاهی تهران بزرگ از قتل یک پیرزن به نام شهبانو در منطقه بومهن تهران مطلع شدند.

تحقیقات پلیس در همان ابتدا به دستگیری یک زوج جوان به نام‌های فاطمه و نصرت و داماد قربانی به نام علی ختم شد. این سه مظنون بعد از انتقال به آگاهی تحت بازجویی قرار گرفتند.

زوج جوان در بازجویی‌های اولیه مدعی شدند که قتل شهبانو را داماد او مرتکب شده و آنها تنها در اجرای نقشه با وی همراهی کرده‌اند،‌ اما ضربات مرگبار چاقو از سوی علی وارد شده است.

این اظهارات درحالی بود که داماد مقتول در تمام مراحل بازجویی منکر هرگونه دخالت در قتل مادر همسرش بود. پلیس جنایی در ادامه بررسی‌ها بر روی این پرونده موفق شد راز جنایت دیگری که از سوی این متهمان چندی قبل از قتل شهبانو صورت گرفته بود را نیز فاش کند.

قربانی آن جنایت نیز پیرزنی بود که در فروشگاه کوچک خود در حاشیه تهران به قتل رسیده بود. روز گذشته هر سه متهم این پرونده در شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران مقابل بازپرسی بهروز هنرمند قرار گرفتند و با بیان واقعیت ماجرا علی که از سوی دو متهم دیگر به عنوان قاتل معرفی شده بود با فک قرار آزاد شد.

بازجویی تکمیلی از فاطمه روشن کرد که این زوج  در پرونده قتل دوم، پای علی را به این دلیل به ماجرا کشاندند تا به خاطر فامیل‌بودن علی با مقتول وی رضایت اولیاء دم را گرفته و آنان نیز به این طریق از قصاص نجات یابند.

فاطمه وقتی خود را در برابر ادله پلیس دید لب به سخن گشوده و به افسر پرونده گفت: «قتل پیرزن اولی را همسرم مرتکب شد، او را در فروشگاهش غافلگیر کرده و با ضربات سنگ به قتل رساند، سپس النگوهای طلای او را دزدید و من آنان را در بندر لنگه به مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان فروختم.

شهبانو را نیز در پارک دیدم، طرح دوستی با او ریختم و فریبش دادم که همسرم مرا از خانه بیرون انداخته است، روز حادثه به بهانه اینکه با همسرم صحبت کند همراه نصرت به خانه او رفتیم و در یک فرصت مناسب او را به قتل رسانده و النگوهای طلای او را نیز دزدیدیم که این النگوها را نیز به مبلغ یک میلیون و 300هزار تومان فروختم ولی هنگامی که دستگیر شدیم چون می‌دانستیم داماد مقتول، در خانواده‌اش فرد موجهی است او را به عنوان قاتل اصلی معرفی کردیم.

با روشن‌شدن ابعاد واقعی دو جنایت، علی آزاد شده و تحقیقات از زوج متهم به قتل توسط پلیس جنایی ادامه خواهد یافت.

کد خبر 5520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز