دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

ناصر قراگزلو: حبیب کاشانی از سمت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس تهران کناره‌گیری کرد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از هفته‌ها وقفه در تعیین سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس، عدم تشکیل جلسه‌های هیأت‌مدیره این باشگاه برای برنامه‌ریزی در جهت حضور قدرتمند پرسپولیس در ۳ جام در فصل آینده رقابت‌ها و مسائل و مشکلات مالی تصمیم گرفت از سمت خود در این باشگاه کناره‌گیری کند.

این تصمیم پس از نشست یکشنبه‌شب هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس و سپس در ادامه جلسه کاشانی با محمد علی‌آبادی رئیس سازمان تربیت‌بدنی گرفته شد.

کاشانی در نشست ظهر دیروز خود با علی‌آبادی پس از بحث‌های مختلف درخصوص وضعیت فعلی و برنامه‌های آینده پرسپولیس به خصوص وضعیت سرمربیگری و مسائل و مشکلات مالی این تیم برای تمدید قرارداد با بازیکنان قبلی و جذب بازیکنان جدید، ترجیح داد از مدیرعاملی پرسپولیس کنار برود.

کاشانی در پایان جلسه خود با علی‌آبادی استعفای خود را تقدیم رئیس مجمع پرسپولیس کرد. به نقل از ایسنا، ظاهراً استعفای کاشانی پذیرفته شده است.

پیش از اقدام کاشانی جلسه هیأت‌مدیره پرسپولیس یکشنبه شب با حضور تمامی اعضای باشگاه برگزار شد.

حمید استیلی، گزینه نخست سرمربیگری پرسپولیس با حضور در جلسه هیأت‌مدیره به تشریح برنامه‌های خود در این تیم پرداخت. جلسه اعضای هیأت‌مدیره با استیلی ۳ ‌ساعت به طول انجامید.

استیلی که حضورش در پرسپولیس با استعفای کاشانی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است، می‌گوید: «تمام برنامه‌هایم را به‌طور کامل و جامع در قالب یک کتابچه به اعضای هیأت‌مدیره ارائه دادم و در آن به کلیت برنامه‌هایم اشاره کردم. در این برنامه به توضیح برنامه فصل گذشته که منجر به قهرمانی پرسپولیس شده بود نیز پرداختم.»

گزینه نخست مربیگری پرسپولیس در مورد انتخاب خود به‌عنوان سرمربی این تیم با احتیاط صحبت می‌کند:‌ «هنوز معلوم نیست چه کسی سرمربی می‌‌شود. هیأت‌مدیره تصمیم‌گیرنده اصلی است و احتمالاً تا اواسط هفته جاری تصمیم‌ نهایی‌اش را در مورد سرمربی تیم اتخاذ خواهد کرد.»

مربی فصل گذشته پرسپولیس حرف‌های اخیر در مورد اختلاف برخی از اعضای هیأت‌مدیره با خود را به طور کامل رد می‌کند: «اصلاً چنین مواردی صحت ندارد و برخورد اعضای هیأت‌مدیره از جمله سعیدلو، فرخزادی و سایر اعضا با من بسیار خوب بود.»

مربی پرسپولیس پس از طرح برنامه‌های خود و دفاع از آنها، محل جلسه را ترک کرد تا اعضای هیأت‌مدیره به‌مدت یک‌ساعت دیگر در مورد مسائل دیگر باشگاه و این تیم به گفت‌وگو بپردازند.

در این نشست حمید استیلی، از سوی کاشانی، مدیرعامل مستعفی پرسپولیس به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه برای هدایت سرخپوشان معرفی شد.

حسن بیادی،‌ نایب‌رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس درباره این جلسه و مصوبات آن گفت: «در این جلسه حمید استیلی، نامزد اول سرمربیگری تیم، برنامه‌های مفصل خود را به صورت مکتوب به هیأت‌مدیره ارائه و در ادامه نیز به مدت دو ساعت برنامه‌های آتی‌اش را برای سرمربیگری به صورت مبسوط و شفاهی مطرح کرد.»

بیادی با اشاره به توضیحات مفصل حبیب کاشانی قبل از ملاقات دیروزش با علی‌آبادی درخصوص وضعیت فعلی باشگاه تصریح کرد: «کاشانی در مورد مسائل آینده و پیش‌روی باشگاه و نیز مسائل مالی توضیحاتی را ارائه و برنامه‌های خود را برای در اوج ماندن تیم به صورت فنی و تخصصی بیان کرد.»

به نظر می‌رسد جلسه حبیب کاشانی با علی‌آبادی که به استعفای مدیرعامل این باشگاه منجر شد کلیه تصمیمات یکشنبه شب هیأت‌مدیره پرسپولیس را تحت‌الشعاع قرار داده است.

در این حال مدیر روابط عمومی پرسپولیس که با فارس گفت‌وگو کرده بود، می‌گوید: «مدیرعامل باشگاه استعفای خود را به صورت رسمی به رئیس سازمان ارائه کرد و ایشان هم مخالفتی نداشت.»

وی اظهار داشت: «بحث بدهی‌های پرسپولیس و مشکلاتی دیگر، شرایط را به گونه‌ای رقم زده که کاشانی پس از یک سال، مجاب به استعفا شود.» 

وی افزود: «ایشان حس می‌کند با حضور پرسپولیس در ۳ جبهه سخت در سال آینده، نیاز مبرمی دارد تا سازمان تربیت‌بدنی مثل زمان انصاری‌فرد، کمک‌های ۳ میلیاردی به پرسپولیس بکند اما با نشست امروز متوجه شد که سال آینده بودجه قابل توجهی در اختیار تیم قرار نخواهد گرفت و تیم دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.» 

علیپور عنوان کرد: «با توجه به این شرایط، کاشانی معتقد است، فقط با حامی مالی در فصل آینده نمی‌تواند مسائل مالی و غیره را حل کند. به همین دلیل، استعفای خود را به صورت مکتوب و رسمی به رئیس سازمان ورزش ارائه کرد و ایشان هم مخالفتی نداشت.»

وی خاطر نشان ساخت: «به هیچ عنوان کاشانی به دنبال بازارگرمی نیست. با توجه به جلسه یکشنبه شب هیأت‌مدیره که نیاز به حمایت بیشتر اعضا داشت، او صلاح دید به خاطر پرسپولیس و هواداران کنار برود تا تیم ضربه نخورد.»

در مقابل، سخنگوی سازمان ورزش هم در گفت‌وگو با فارس از استعفای کاشانی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

آخوندی گفت: «چه کسی گفته است که کاشانی استعفا داده است؟ من از این موضوع خبر ندارم.»

کد خبر 55151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز