چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

فرهاد عشوندی : سازمان بازرسی بار دیگر اعلام کرد عضویت اعضای بلندپایه دولتی در هیات مدیره و مدیریت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس غیر قانونی است.

این واکنشی بود به دفاعیات اعضای دولتی شاغل در این دو تیم که می‌خواستند فعالیت‌شان در این دو باشگاه مردمی را امتداد دهند.

به این ترتیب رئیس سازمان ورزش باید در مدتی کوتاه جایگزینانی برای علی سعیدلو، محمدحسین نژاد‌فلاح، حسن بیادی و حبیب کاشانی در پرسپولیس و همچنین امیدوار رضایی، محمد علیان و محمدرضا نفریه در باشگاه استقلال، اننتخاب کند.

یک مقام آگاه در سازمان بازرسی با اعلام این خبر به همشهری، گفت: «متاسفانه ما در مرحله اولیه اطلاع رسانی دقیقی نداشتیم و همین موضوع باعث شد تا اعضای هیات مدیره دو تیم ناآگاهانه از ما ایراد بگیرند.

ولی ما بر اساس قانون حضور این افراد را غیر قانونی می‌دانیم. برای مثال آقای سعیدلو به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور بر اساس مصوبه منع داشتن بیش از یک پست دولتی نمی‌توانند عضو هیات مدیره پرسپولیس باشند.

 آقای حسن بیادی هم کارمند دولت هستند و عضویت در هیات مدیره پرسپولیس دومین شغل دولتی ایشان است. این قانون شامل آقایان امیدوار رضایی و محمد‌حسن نژاد‌فلاح که نمایندگان مجلس‌اند هم می‌شود. آقای علیان هم کارمند پارس خودرو هستند پس تا زمانی که استعفای‌شان پذیرفته نشود، شامل این قانون هستند.

در مورد آقای نفریه هم چون محل ماموریت‌شان سازمان تجهیز است و به عنوان نماینده حقوقی رئیس سازمان، در هیات مدیره استقلال مامور نیستند پس حضورشان غیرقانونی است.»

او درباره ادعای حبیب کاشانی که ادعا دارد از سوی سازمان ورزش، مامور خدمت در پرسپولیس شده هم گفت: «آقای کاشانی عضو شورای شهر هستند و عضویت در شورای شهر شغل نیست اما بر اساس ماده 29 قانون شوراها اعضای شوراهای شهر حق ندارند مدیریت موسسات دولتی را بر‌عهده داشته باشند. پرسپولیس یک موسسه دولتی وابسته به سازمان تربیت بدنی است. پس به رغم اینکه عضویت آقای کاشانی در هیات مدیره تیم بی مانع است اما او نمی‌تواند مدیرعامل تیمش باشد.»

این ایراد قانونی سازمان بازرسی که به صورت گزارش رسمی برای رئیس سازمان بازرسی فرستاده شده و در جلسه صبح شنبه علی آبادی با مقامات سازمان بازرسی، بررسی می‌شود می‌تواند انقلابی مدیریتی را در دو تیم محبوب پایتخت ایجاد کند چون از این پس مقامات عالیرتبه دولتی و سیاسی نمی‌توانند با بهانه‌هایی مشابه به عضویت هیات مدیره این دو تیم در آیند.

همشهری امارات

کد خبر 49724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز