چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

مهدیه جباری: از ساعت 10 صبح امروز، هواداران پرسپولیس مقابل سازمان تربیت بدنی تجمع اعتراض آمیزی را برپا کردند تا خشم‌شان را از تصمیم رئیس سازمان ورزش برای کنار گذاشتن حبیب کاشانی از پرسپولیس نشان دهند.

عصر دوشنبه بود که رئیس سازمان ورزش، پس از جلسه با حبیب کاشانی، برنامه‌های او برای ادامه فعالیتش در پرسپولیس را نپذیرفت و با استعفایش موافقت کرد.

درست پس از این اتفاق حبیب کاشانی اعلام کرد: «جدایی‌ام از تیم به‌دلیل مشکلات مالی و عدم‌موافقت هیأت‌مدیره با سرمربی پیشنهادی‌ام بوده است.» او اصرار داشت که حمید استیلی را روی نیمکت تیمش و به جای قطبی بنشاند، مردی که محبوبیت زیادی را به‌دلیل برخوردهایش با قطبی ندارد. به همین دلیل اعضای هیأت‌مدیره که اکثریت شان رابطه‌ای خوب با کاشانی ندارند، بهترین راه مقابله با مدیر موفق و محبوب پرسپولیس در میان هواداران را نپذیرفتن سرمربیگری استیلی در تیم دیدند. تنها تصمیم کاشانی که روی سکوها شاید حتی 1000 موافق هم نداشت.

این کشمکش سرانجام به جایی رسید که کاشانی بار دیگر استعفا دهد و این بار رئیس سازمان ورزش که از سال‌ها قبل با کاشانی اختلافی عمیق دارد به راحتی با استعفای مدیرعامل موافقت کند و کاشانی از پرسپولیس جدا شود. با این استعفا، بار دیگر پرسپولیس در آستانه بحران قرار گرفت. یکسال قبل وقتی کاشانی به تیم آمد  هیچ کس او را دوست نداشت اما مدیر تیم به واسطه آوردن قطبی به پرسپولیس و موفقیت در لیگ به اوج شهرت و محبوبیت رسید. این بار اما با جدایی کاشانی، تیم شوکی جدید را تجربه می‌کند.

 با استعفای کاشانی، محمود خوردبین، سرپرست تیم هم از سمت خود استعفا داد، کارکنان باشگاه هم که همگی را کاشانی به ساختمان سئول آورده بود از سمت خود کنار کشیدند تا تیم به هرج و مرج کشیده شود. این روند بی‌سامانی پس از آن اوج گرفت که دو ستاره سرشناس تیم هم اعلام کردند با جدایی کاشانی تمایلی به ماندن در پرسپولیس ندارند.

محسن خلیلی مهاجم گلزن پرسپولیس و علیرضا واحدی نیکبخت دیروز اعلام کردند با رفتن کاشانی از تیم دیگر تمایلی به ماندن ندارند. کریم باقری، کاپیتان تیم هم که یکسال دیگر قراردادش را تمدید کرده است در صف حامیان کاشانی شمرده می‌شود. او درباره کاشانی می‌گوید:« من خیلی برایم مسائل مالی اهمیتی نداشت. آنچه مهم بود شخصیت کاشانی است. کاشانی با صمیمیتی که در تیم ایجاد کرد، عامل اصلی قهرمانی تیم بود. او به عکس مدیران سابق، با بچه‌ها رو راست بود و درصورت نبودنش، تیم بار دیگر لطمه می‌خورد.»

جدایی کاشانی از تیم و شوک وارده به تیم باعث شده است تا سعیدلو، رئیس هیأت‌مدیره تیم، از مواضع قبلی خود عقب نشینی کند و با درخواست از کاشانی برای بازگشت به تیم حتی از احتمال تصمیم سریع برای انتصاب استیلی به سرمربیگری پرسپولیس، در گفت‌وگو با مهر خبر داده بود، با این وجود کاشانی این بار بر تصمیمش استوار است و واکنش لیدرها در حمایت از او فشار را به هیأت‌مدیره بیش از قبل هم می‌کند ؛« هنگامی که استعفای کتبی‌ام را به علی‌آبادی دادم تنها ایراد او آن بود که چرا استعفایم را در سربرگ باشگاه پرسپولیس ننوشته‌ام.»

این اما واکنش کاشانی است به گفته‌های سعیدلو. او در مصاحبه با ایسنا، ادامه داده است:« یک بار دیگر در نشست مشترک هیأت‌مدیره باشگاه با علی‌آبادی که همه اعضای هیأت‌مدیره در آن حضور داشتند و پس از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، برگزار شد، استعفایم را به‌طور کتبی ارائه کردم. آقای سعیدلو هم در این نشست حضور داشت. یک بار هم به‌صورت شفاهی کناره‌گیری‌ام را به آگاهی سعیدلو رساندم که او در پاسخ به من گفت باید این مورد را با علی‌آبادی در میان بگذارد.

اگر او مخالف بود چرا در نشست هیأت‌مدیره با علی آبادی با کناره‌گیری من مخالفت نکرد و در مخالفت با تصمیم من حرفی زده نشد. » او به جدایی از تیم اصرار دارد. جدایی در شرایطی که جشن قهرمانی تیم قرار است روز 31 تیرماه در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شود!

کد خبر 55383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز