حسین قدیانی: اصلا نگران قبولی خودتان نباشید.

1 - حتی اگر در دانشگاه سراسری قبول نشدید، و حتی اگر در هیچ‌کدام از شعبات دانشگاه آزاد هم قبول نشدید، حتما در یکی از دانشگاه‌های پیام‌نور قبول خواهید شد. باور کنید اگر رتبه یک میلیون و 352هزار هم نصیب شما شود و از آخر، ‌اول شوید، باز آنقدر دانشگاه پیام‌نور، شعبه زده که شما از این بابت نگران نخواهید بود.

2 - حتی‌المقدور تقلب نکنید. جواب تست‌هایی را که نمی‌دانید، ده بیست سی‌چهل کنید.

3 - اگر دیدید در یک صفحه آزمون جواب هیچ کدام از تست‌ها را بلد نیستید، خونسردی خودتان را از دست ندهید. به دکترها و مهندس‌هایی فکر کنید که الان بیکار هستند؛ در این صورت آرامش پیدا می‌کنید.

4 - علاوه بر مداد وپا‌ک‌کن حتما با خودتان یک چراغ قوه یا چراغ گردسوز ببرید. چرا که با این جدول زمان‌بندی قطع برق هر آن احتمال دارد برق برود.

5 - گاه‌گداری به بهانه شکستن قلنج کمرتان، زیر زیرکی، یک گوشه چشمی به برگه نفر بغل دستی‌تان بیندازید. مراقب مامورین باشید و اعتماد به نفس خودتان را از دست ندهید.

6 - قبل از نوش‌جان کردن ساندیس و کیک، آن را به نفر جلویی و پشت سری تعارف کنید. در عین حال جواب تست‌هایی را که نمی‌دانید از نامبردگان سؤال فرمایید. اگر کسی شک کرد به او نیز ساندیس‌تان را تعارف کنید.

7 - اگر دیدید خیلی اوضاع قمردر عقرب است و جواب هیچ تستی را بلد نیستید، خود را به موش‌مردگی بزنید و انگاری غش کرده باشید، خودتان را بیندازید روی برگه تست نفر بغل دستی‌تان. سعی کنید هنگام دید زدن برگه آن بنده خدا سرعت عمل داشته باشید.

8 - فرض کنید در دانشگاه مورد علاقه‌تان قبول نشدید، مشکلی نیست؛ هیچ مشکلی نیست. هنگام سین‌جیم کردن والدین، تقصیرات را بیندازید گردن یک بانک خصوصی، سیاستمداران، بازاری‌ها، مطبوعات و دانش جعفری. در ضمن از نقش دولت‌های قبلی در عدم قبولی‌خودتان در دانشگاه به هیچ وجه غافل نشوید.

9 - اگر در کنکور قبول شدید، مغرور نشوید. خیال نکنید که حالا خیلی در زندگی آدم پر از چیز... یعنی منظورم این است که قبولی شما در کنکور قبل از آن که به خاطر زحمات شما و خانواده محترم باشد، ‌از برکات سفرهای استانی هیات دولت است.

10 - حیف که دیگر جا نیست؛ والا آنقدر توصیه داشتم که نگو.

کد خبر 55120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز