بعضی کشورها با داشتن کشنده‌ترین جاده‌ها آمار مرگ‌ومیر بالایی در تصادفات دارند و این آمار باعث نگرانی سازمان بهداشت جهانی شده است. در این مطلب با برخی از این جاده‌ها آشنا می‌شوید.

خطرناک‌ترین جاده‌های دنیا - بزرگراه ۱، فلوریدا

به گزارش همشهری آنلاین، کشته‌شدگان در تصادفات جاده‌ای، بخش قابل توجهی از آمار مرگ‌ومیر سالانه را در کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند. بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، انتظار می‌رود این آمار تا سال ۲۰۳۰ حتی از ۲ میلیون نفر نیز عبور کند.

با این حال در اروپای شمالی کشورهایی وجود دارد که میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات تقریبا در آن‌ها صفر است. به طور مثال در سوئد، سالیانه تنها سه نفر از هر ۱۰۰ هزار راننده جان خود را در جاده از دست می‌دهند. از طرفی دیگر، جاده‌هایی در کشورهایی مانند چین، آلاسکا، عراق، بریتانیا و… وجود دارند که به عنوان خطرناک‌ترین یا به عبارتی دیگر کشنده‌ترین جاده‌های دنیا محسوب می‌شوند که نام‌ها و القاب وحشتناکی دارند. در این مطلب لیستی از این جاده‌های خطرناک و کشورهای امن برای رانندگی تهیه شده است.

جاده چالوس
  • جاده تهران – چالوس

در ایران نیز جاده چالوس یکی از زیباترین مسیرهای ایران است که همه‌روزه شاهد تردد تعداد بی‌شماری از مسافران بین پایتخت و قطب گردشگری طبیعت کشور یعنی محدوده شمال ایران است. همین حضور پرشمار مسافران، عرض کم‌جاده و بی‌توجهی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله دلایلی هستند که این محور را به یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های ایران تبدیل کرده است. ریزش سنگ و بهمن نیز بر خطرات عبور از این مسیر می‌افزاید که می‌تواند این مسیر را در لیست یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های ایران جای دهد.

منبع: خودرو ۴۵

کد خبر 551158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha