مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

یک زن ۲۹ ساله لبنانی در ابتکاری منحصربه‌فرد «تاکسی موتوری» بانوان راه انداخته و مسافران زن را با موتورسیکلت شخصی خود در سطح شهر جابه‌جا می‌کند.

تاکسی موتوری زنان در لبنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتمادآنلاین، اوضاع بد اقتصادی در لبنان برخی از مردم را بر آن داشته تا دست به ابتکارهای جدیدی برای امرار معاش خود بزنند. خبرگزاری اسپوتنیک از بیروت خبر داد، یک زن ۲۹ساله لبنانی در ابتکاری منحصربه‌فرد «تاکسی موتوری» زنان راه انداخته و مسافران زن را با موتورسیکلت شخصی خود در سطح شهر جابه‌جا می‌کند. «رنا کرزی» بعد از آنکه با مشکلات اقتصادی مواجه شد، تصمیم گرفت از تجربه خود در موتورسواری برای امرار معاش استفاده کند و خدمات خود را صرفاً به جامعه زنان شهر بیروت ارائه دهد.

او که از چهار سال پیش موتورسواری را فرا گرفته و برای رفتن به سر کار خود از این وسیله نقلیه استفاده می‌کرد اکنون به دلیل بیکاری ناشی از بحران اقتصادی لبنان، آن را به وسیله امرار معاش خود تبدیل کرده است. این زن بیان کرد: ابتدا چند آگهی در شبکه اجتماعی گذاشتم و به تدریج مردم با من تماس گرفتند.

او در مورد نوع نگاه جامعه به این شغل هم گفت: رفتار منفی‌ای از جانب مردم مشاهده نکردم. مردم دیگر به دیدن من در حال مسافرکشی عادت کرده‌اند. حتی دختران و پسران زیادی به خاطر انتخاب این شغل برایم پیام تبریک می‌فرستند.

کد خبر 549912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha