چندی پیش شاهد تردد محصولی جدید با پلاک موقت در خیابان‌های تهران با نام لئوپارد CS۱۰ بودیم که از ساخته‌های شرکت چانگ فنگ به شمار می‌آید و به احتمال بسیار زیاد قرار است مهمان جدید بازار ایران باشد. هرچند هنوز این اطلاعات رسماً تایید نشده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خودروبانک، توافق‌نامه برجام شکوفایی صنعت خودروسازی را به همراه داشت، اما این شکوفایی تنها پس از مدت زمان کوتاهی و با تحریم مجدد صنعت خودروسازی، تبدیل به یک بحران بزرگ شد و بسیاری از خودروسازان خارجی با ترک بازار ایران، شرکت‌های داخلی را با انبوهی از تعهدات معوق خود تنها گذاشتند.

دور جدید تحریم‌های صنعت خودروسازی به حدی سنگین بود که حتی برخی خودروسازان خارجی که تا پیش از توافق نامه برجام نیز با تحریم‌های بین‌المللی ساخته و در بازار ایران فعالیت می‌کردند، مجبور به ترک بازار ایران شدند.

حال در چنین شرایطی که راه برای ورود خودروسازان بزرگ اروپایی و آسیایی و یا حتی خودروسازان مطرح چینی بسته شده است، شاهد ورود خودروسازانی هستیم که شاید برای اولین بار اسم آنان به گوشتان می‌خورد و یکی پس از دیگری راهی بازار ایران شده‌اند تا سهمی از بازار بحران زده ایران داشته باشند.

البته در برخی موارد، برندهای جدیدی وارد بازار ایران می‌شوند که پشتوانه آنان خودروسازان بزرگی هستند که با راه‌اندازی برندهای جدید به دنبال گسترش سهم فروش خود در بازارهای جهانی هستند. نمونه آن برند Changfeng است که از زیرمجموعه‌های کمپانی خودروسازی گک (GAC) به شمار آمده و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی به شمار می‌رود.

لئوپارد CS۱۰

حال چرا گک و برند چانگ فنگ؟، به این دلیل که چندی پیش شاهد تردد محصولی جدید با پلاک موقت در خیابان‌های تهران با نام لئوپارد CS۱۰ بودیم که از ساخته‌های شرکت چانگ فنگ به شمار آمده و به احتمال بسیار زیاد قرار است مهمان جدید بازار ایران به نمایندگی ریگان خودرو (احتمالاً) باشد. هرچند هنوز این اطلاعات رسماً تایید نشده و بر اساس حدس و گمان شرکت ریگان خودرو را عرضه‌کننده این شرکت معرفی کرده‌ایم.

  • قیمت لئوپارد CS۱۰

این خودرو هنوز در بازار ایران معرفی نشده و هیچ صحبتی در رابطه با محدوده قیمتی آن نشده است، هرچند قیمت خودروهای وارداتی معمولا آن چیزی نمی‌شود که انتظار داریم و در بازار ایران معمولاً بالاتر از حد انتظار هستند، با این حال خودروی شاسی‌بلند لئوپارد CS۱۰ حداقل قیمت ۹۶ هزار و ۸۰۰ یوان در مدل‌های پایه و همچنین حداکثر قیمت ۱۲۵ هزار و ۸۰۰ یوانی در مدل‌های فول آپشن دارد که با توجه به نرخ فعلی یوان در بازار آزاد بالاتر از ۵۰۰ میلیون تومان در مدل پایه می‌شود.

با وجود این، نسخه رویت شده در خیابان‌های کشور پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر و همچنین جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه دارد که نشان می‌دهد نسخه فول آپشن این خودرو برای بازار ایران در نظر گرفته شده است و این یعنی قیمت بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومانی اگر همین حالا شاسی‌بلند CS۱۰ را در بازار چین خریداری کنید که با ورود به بازار کشور قطعا بهای تمام شده بسیار بیشتر از رقم ذکر شده خواهد بود.

  • مشخصات فنی چانگ فنگ لئوپارد CS۱۰

این خودرو در تمامی نسخه‌ها با طول کلی ۴۶۶۳ میلی متر، عرض ۱۸۷۵ میلی‌متر، ارتفاع ۱۷۰۰ میلی‌متر و همچنین فاصله بین دو محور ۲۷۰۰ میلی‌متری ساخته شده است که با دو پیشرانه توربوشارژر و ۳ گزینه انتقال قدرتی در بازار چین عرضه می‌شود، ولی فقط یکی از آنان در بازار کشور فعالیت خواهد کرد.

در بخش فنی، دو موتور چهار سیلندر توربوشارژر قرار گرفته است که یکی از آنان دارای حجم ۱.۵ لیتری بوده و می‌تواند خروجی قدرت ۱۵۰ اسب بخاری داشته باشد، اما پیشرانه دوم به لطف حجم بیشتری ۲ لیتری می‌تواند خروجی قدرت بالاتر ۱۷۷ اسب بخاری هم در اختیار کاربران خود قرار دهد که در خیابان‌های کشور نسخه ۲ لیتری آن رویت شده است.

برای انتقال نیروی پیشرانه‌های لئوپارد CS۱۰ هم ۳ گیربکس مختلف در نظر گرفته شده است که پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر آن با دو گیربکس دستی پنج‌سرعته و شش‌سرعته به بازار عرضه می‌شود، اما پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر از یک جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه سود می‌برد و این ترکیب دقیقا همان چیزی است که به احتمال بسیار زیاد در بازار کشور هم عرضه شود.

  • چانگ فنگ لئوپارد CS۱۰ چه امکاناتی دارد

از امکانات این خودرو در بخش فنی و رفاهی می‌توان به سیستم تعلیق مک فرسون بر روی چرخ‌های جلو و یا سیستم تعلیق مولتی لینک بر روی چرخ‌های عقب، رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی، چراغ‌های هالوژن، سانروف برقی، ترمز پارک الکترونیکی و دیسک‌های ترمز خنک شونده برای چرخ‌های جلو اشاره کرد.

در مبحث ایمنی و سیستم‌های کمک راننده هم می‌توانیم سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم ترمز ضدقفل، سیستم EBD، سیستم کمک ترمز، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، دستیار صوتی در مدل‌های فول آپشن، سیستم کنترل کشش، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم پارک اتوماتیک و همچنین سیستم شروع حرکت در سربالایی را نام ببریم.

با معرفی رسمی این خودرو در بازار ایران، نگاهی دقیق‌تر به جزییات فنی و امکانات این شاسی بلند جدید بازار ایران خواهیم داشت.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha