ژاپن در سال‌های اخیر رکورددار بیشترین سن افراد، بالای صد سال، است،‌ پدیده‌ای که اتفاقی نیست و رازی در دل دارد.

كين تاناكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، تقریبا از هر ۱۵۰۰ نفر ژاپنی ۱ نفر اکنون ۱۰۰ سال یا بیشتر عمر دارد. اطلاعات جدید دولت ژاپن نشان می‌دهد تعداد افراد صد ساله برای اولین بار در تاریخ این کشور در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۸۰ هزار نفر رسیده است.

این پنجاهمین افزایش سالانه متوالی و بزرگترین افزایش تا به امروز است. در حال حاضر ۸۰۴۵۰ نفر با عمر بیش از ۱۰۰ سال در این کشور زندگی می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۹۱۷۶ نفر بیشتر شده است؛ از هر ۱۵۶۵ نفر، یک نفر بیش از یک قرن زندگی کرده است.

آمار نشان می‌دهد که زنان در ژاپن به احتمال زیاد نسبت به مردان برای یک قرن یا بیشتر زندگی می‌کنند؛ ۸۸درصد از کل جمعیت صد ساله‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

شاید این آمار کشور ژاپن در نگاه اول جالب توجه به نظر رسد اما نشان می‌دهد جمعیت این کشور به سرعت در حال پیر شدن است و متوسط امید به زندگی نیز در یک رکورد قرار دارد.

در آخرین مطالعه انجام شده مشخص شد که به طور متوسط امید به زندگی در زنان  ۸۷.۴۵ سال و در مردان تا ۸۱.۴۱ سال است؛ ژاپن مطالعات خود در این حوزه را از سال ۱۹۶۳ آغاز کرده است. آمار نشان می‌دهد در آن سال فقط ۱۵۳ نفر با طول عمر ۱۰۰ سال به بالا در این کشور زندگی می‌کردند؛ عددی که در سال ۱۹۸۸ به ۱۰ هزار نفر رسید.

پیرترین فرد ژاپن، کین تاناکا، ۱۱۷ سال دارد و سال گذشته توسط سازمان رکوردهای جهانی، گینس، به عنوان پیرترین فرد جهان تأیید شد. وی معتقد است خوردن غذای خوب و تمرین ریاضی، راز او برای بهره‌مندی از یک عمر طولانی است.

کین در سال ۱۹۰۳ متولد شده است، سالی که برادران رایت موفق به انجام اولین پرواز تاریخ بشر شدند. او هفتمین فرزند از هشت فرزند یک خانواده ساده است که اندکی پس از ۱۹ سالگی با هیدئو تاناکا ازدواج کرد.

کین چهار فرزند به دنیا آورد و طفلی را نیز به فرزندی قبول کرد. هنگامی که شوهرش در جنگ دوم چین و ژاپن در سال ۱۹۳۷ برای پیوستن به ارتش فراخوانده شد، او برای تامین معاش خانواده به تهیه و فروش محصولاتی مانند برنج، رشته فرنگی و نوعی شیرینی سنتی ژاپنی پرداخت.

به گزارش واشنگتن پست، کین از صد سالگی آرزوی داشتن رکورد پیرترین فرد جهان را داشت و زمانی‌که سازمان گینس طی مراسمی در خانه سالمندان، گواهینامه رسمی این عنوان را به همراه یک شاخه گل و یک جعبه شکلات به او اهدا کرد تاناکا گفت قصد دارد ۱۰۰ عدد از آن شکلات‌ها را بخورد.

او که همچنان در خانه سالمندان زندگی می‌کند، معمولا ساعت ۶ صبح از خواب بیدار می‌شود و با انجام بازی‌های استراتژیک وقت خود را می‌گذراند.

کد خبر 550417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha