جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

سوگا در سال ۱۹۴۸ در استان اوکیتای ژاپن متولد شد.

یوشیهیده سوگا

به گزارش همشهری آنلاین، یوشیهیده سوگا (Yoshihide Suga‌)  زادهٔ ۶ دسامبر ۱۹۴۸، سیاست‌مدار اهل ژاپن است. وی رهبر حزب لیبرال دمکرات ژاپن و اکنون نخست‌وزیر ژاپن و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور است.  سوگا طولانی‌ترین دوره دبیر کلی کابینه در تاریخ ژاپن را دارد که در مجموع ۲۸۲۰ روز در این سمت خدمت کرد.  

سوگا که از خانواده متوسطی از کشاورزان توت فرنگی در روستای استان آکیتا متولد شد، پس از اتمام تحصیلات متوسطه به توکیو نقل مکان کرد و در آنجا در دانشگاه هوسی ثبت نام کرد. اندکی پس از فارغ‌التحصیلی در لیسانس حقوق، سوگا در ۱۹۷۵ پیش از ورود به سیاست، هنگامی که به عضویت مجلس شورای یوکوهاما در سال ۱۹۸۷ درآمد، دستیار نماینده هیکوسابورو اوکونوگی شد. در انتخابات ۱۹۹۶، سوگا به نمایندگی از منطقه ۲ کاناگاوا به عنوان عضو LDP به مجلس نمایندگان انتخاب شد.

وی متحد نزدیک نخست‌وزیر شینزو آبه، رئیس کابینه شد. وقتی آبه در سال ۲۰۰۶ نخست‌وزیر شد، سوگا را به عنوان وزیر امور داخلی و ارتباطات در کابینه منصوب کرد. آبه بعداً سوگا را پس از بازگشت به نخست‌وزیری به عنوان دبیر ارشد کابینه در سال ۲۰۱۲ منصوب کرد، نقشی که سوگا در کل دوره دوم آبه ایفا می‌کرد.  او طولانی‌ترین دوره دبیر ستاد کابینه در تاریخ ژاپن است. در سپتامبر سال ۲۰۲۰، بعد از اعلام بازنشستگی آبه از سیاست، سوگا نامزدی خود را در انتخابات رهبری LDP اعلام کرد. سوگا که به عنوان پیشگام در نظر گرفته می‌شد، در انتخابات ۱۴ سپتامبر با ۷۰ درصد آرا به راحتی پیروز شد. دو روز بعد، او به‌طور رسمی به نخست‌وزیری انتخاب شد و توسط امپراتور ناروهیتو منصوب شد و وی را به عنوان اولین نخست‌وزیر جدید دوران ریوا برگزید.

سوگا اظهار داشت که نخست‌وزیری وی بر ادامه سیاست‌ها و اهداف دولت آبه، از جمله مجموعه سیاست‌های اقتصادی Abenomics، تجدید نظر در ماده ۹ قانون اساسی ژاپن و تأمین آزادی ربوده شدگان ژاپنی از کره شمالی متمرکز خواهد بود.

کد خبر 550241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha