سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش موارد ابتلا و بستری کوویدـ۱۹ در کشور گفت: تعداد شهرستان‌های قرمز از ۸۸ به ۱۰۹ شهرستان افزایش یافته است.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینکه روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا از هفته سوم شهریورماه در بسیاری از نقاط کشور متوقف شده است، گفت: شاهد افزایش نسبی در موارد ابتلا و بستری در اغلب استان‌های کشور هستیم.

وی توضیح داد: طی هفته گذشته تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز از ۸۸ شهرستان به ۱۰۹ شهرستان افزایش یافته است و شهرستان‌های وضعیت هشدار از ۹۰ شهرستان به ۱۰۷ شهرستان رسیده است. 

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: فراموش نکنیم هر جریان اجتماعی که با نقض فاصله‌گذاری اجتماعی توام باشد می‌تواند تاثیر بسزایی در انتقال ویروس کرونا داشته باشد.

لاری با بیان اینکه همه‌ دنیا به سمت بازگشایی‌ها حرکت می‌کنند، گفت: مهم‌ترین اصل برای در امان بودن از ابتلا به ویروس کرونا عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه رفتار اجتماعی پرخطر است. امیدواریم با پایبندی به توصیه‌های بهداشتی با کمک هم بتوانیم گام بزرگی برای شکست بیماری برداریم.
 

کد خبر 550081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha