تفاهم‌نامه بهره‌برداری از نخستین سمن‌سرای پایتخت با حضور حجت نظری عضو شورای شهر تهران، شهردار منطقه ۲ و جمعی از فعالان اجتماعی و کنشگران مدنی به امضا رسید.

حجت نظری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ تهران، حجت نظری، رییس ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران در این مراسم، با اشاره به اینکه سمن‌سرای پایتخت بستری برای تقویت مشارکت اجتماعی و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد است، گفت: سمن‌سرا به عنوان مکانی برای فعالیت نهادهای مردمی و کنشگران مدنی راه‌اندازی شد و این مرکز می‌تواند فرصتی برای تمرین فعالیت‌های اجتماعی و مشارکتی سازمان‌های مردم‌نهاد باشد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پیش‌بینی شده تا پایان سال جاری در همه مناطق ۲۲گانه تهران سمن‌سرا راه‌اندازی می‌شود، افزود: فعالیت نهادهای مردمی و تشکل‌های مردم‌نهاد، کارهای داوطللبانه و خیرخواهانه‌ای است که جامعه ما را زیست‌پذیرتر می‌کند.

 رسول کشت‌پور، شهردار منطقه ۲ تهران نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد یکی از مهمترین بسترهای بروز و نمایش مشارکت شهروندان است، گفت : در دنیای امروز دستیابی به پیشرفت مستلزم بهره‌مندی از عقلانیت، مشارکت عمومی است و تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد این ظرفیت را برای تقویت مشارکت اجتماعی فراهم می‌کنند.

 وی راه‌اندازی سمن‌سرا را گام نخست تقویت سرمایه اجتماعی در این منطقه برشمرد و گفت: امروز ما از مشارکت واقعی شهروندان محروم هستیم و این مساله نیازمند توجه جدی و تلاش در آموزش شهروندی و توسعه مفهوم شهرنشینی است و امید می‌رود با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد در ارائه آموزش به شهروندان و ایجاد تغییر در رفتار و سبک زندگی شهرنشینی بتوانیم بخش عمده‌ای از مشکلات شهری را مرتفع کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تقویت نهادهای مدنی، از آمادگی مدیریت شهری در منطقه ۲ تهران برای توسعه همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد خبر داد و گفت: راه‌اندازی دو همراه‌سرای بیمار و همچنین مرکز حمایت از بیماران اوتیسم از دیگر اقدامات منطقه در این زمینه است و خدماتی که در این مراکز با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد ارائه می‌شود، می‌تواند  الگوی مناسب برای مشارکت‌پذیری سازمان‌های مردم‌نهاد باشد.

کد خبر 549999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha