مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

دومین سمن‌سرای تهران در منطقه پنج شهرداری تهران افتتاح شد.

سمن سراي منطقه 5

به گزارش همشهری آنلاین، نخستین سمن‌سرای تهران هفته گذشته در منطقه ۲ تهران و با هدف تقویت مشارکت اجتماعی و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد به بهره‌برداری رسید. اکنون دومین سمن‌سرای پایتخت در منطقه ۵ شهرداری تهران افتتاح شده و به نام زنده‌یاد حسین علیمرادی فعال اجتماعی و از خیرین مدرسه‌ساز چابهار نامگذاری شد.

فریدون حیدری شهردار منطقه ۵ تهران در آیین افتتاح این سمن‌سرا، گفت: هدف از ایجاد سمن‌سراها، کمک و حمایت از سازمان‌ها و موسسه‌های مردم نهاد و خیریه‌های منطقه است. این موسسه‌ها و سازمان‌ها، برای تشریک مساعی، برگزاری جلسات و حل مشکلاتشان نیاز به یک ماوا و مکان امن دارند.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران نیز در مراسم امضای تفاهم‌نامه بهره‌برداری از  سمن‌سرای شهرداری منطقه ۵ تهران، با اعلام اینکه مناطق ۲۲ گانه تهران تا پایان سال حداقل یک سمن‌سرا خواهند داشت، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد، همواره از ما تقاضای جا، مکان و امکانات دارند اما از آنجا که چنین امکانی وجود ندارد که به هر سازمان مردم‌نهاد یک مکان خاص اختصاص دهیم، به این نتیجه رسیدیم که فضاهایی در مناطق ۲۲ گانه تهران ایجاد کنیم تا سازمان‌های مردم نهاد بتوانند به طور اشتراکی از آن استفاده کنند.

رییس ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران تاکید کرد: سمن‌سراها، به تقویت مشارکت اجتماعی کمک می‌کنند بنابراین باید تلاش کنیم که تعداد سمن‌سراها در مناطق تهران افزایش پیدا کند.

کد خبر 550058

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha