یک مقام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین می‌گوید واکسن‌های کرونا تولید شده در این کشور ممکن است تا اواسط آبان برای استفاده عموم مردم آماده شده باشد.

VACCINE

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز چهار واکسن چینی کرونا در مرحله نهایی کارآزمایی بالینی هستند که دست کم سه‌تای آنها از هم اکنون بر اساس یک برنامه استفاده اضطراری که در ماه ژوئیه (اواسط تیر) آغاز شد، در اختیار کارکنان بخش‌های ضروری قرار گرفته‌اند.

گیوژن وو، کارشناس ارشد ایمنی‌زیستی در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین روز دوشنبه ۲۴ شهریور در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی این کشور گفت کارآزمایی‌های بالینی مرحله سوم این واکسن‌ها بدون مشکل دارد پیش می‌رود و ممکن است این واکسن‌ها در ماه نوامبر یا دسامبر (آبان یا آذر) در اختیار عموم قرار گیرند.

وو گفت خودش در ماه آوریل (اردیبهشت) یک واکسن تجربی کرونا را دریافت کرده و در ماه‌های اخیر دچار هیچ علامت غیرطبیعی نشده است.

یک واحد گروه ملی داروسازی چین (سینوفارم) و شرکت چینی سینوواک در حال ساخت سه واکسن برای کرونا  اساس برنامه استفاده اضطراری دولت این کشور هستند.

یک واکسن چهارم برای کووید-۱۹ هم بوسیله شرکت چینی کان‌سینو برای مصرف نظامیان این کشور در ماه ژوئن (خرداد) تایید شده بود.

شرکت سینوفارم در ماه ژوئیه پس از پایان کارآزمایی‌های مرحله سوم واکسن تولیدی‌اش اعلام کرد ممکن است این واکسن تا پایان سال میلادی جاری برای استفاده عمومی آماده باشد.

سازندگان واکسن در سراسر جهان در تلاش هستند که واکسنی موثر بر ضد کروناویروس تولید کنند که تا به حال بیش از ۹۲۵۰۰۰ نفر را کشته است. شرکت‌های غربی پیشگام در ساختن واکسن کرونا قول داده‌اند که معیارهای علمی بررسی را رعایت کنند و تسلیم فشارهای سیاسی برای شتاب دادن به این فرآیند نشوند.

کد خبر 549561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha