شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران آلمانی می‌گویند قوی‌ترین شواهد تاکنون را در مورد ارتباط میان آلودگی هوای ناشی از ترافیک و آلرژی‌های کودکان را یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز نتایج بررسی این پژوهشگران نشان می‌دهد که خطر ابتلا به آسم، تب یونجه، اگزما و سایر آلرژی‌ها در کودکانی که در 50 متری جاده‌های شلوغ زندگی می‌کنند، نسبت به آنهایی که در فاصله 1000 متری این جاده‌ها به سر می‌برند، 50 درصد بالاتر است.

به گفته جواخیم هاینریش متخصص اپیدمیولوژی در مرکز پژوهشی محیط زیست و سلامت در شهر مونیخ پژوهش‌های قبلی نیز آلودگی هوا را با آلرژی‌ها ارتباط داده بود، اما تا به حال بررسی‌‌های مشاهده‌ای در این مورد نتایج متناقضی داشته‌اند.

هاینریش که سرپرست این تحقیق بوده است، در نشریه "پزشکی تنفسی و مراقبت بحرانی" می‌نویسد: "ما به طور مداوم رابطه‌ای قوی میان فاصله تا نزدیکترین جاده اصلی و پیامد‌های بیماری آلرژی یافتیم."

این بررسی بر روی 3000 کودک سالم از سراسر مونیخ برای شش سال از هنگام تولد انجام شده بود تا میزان بیماری‌های مربوط به آلرژی و قرارگیری در معرض آلودگی هوای ناشی ار ترافیک را معین کند.

این پژوهشگران به پایش این کودکان برای پنج سال آینده ادامه خواهند داد تا تعیین کنند آیا جابه‌جایی به یک منطقه کمتر آلوده می‌تواند مشکلات ناشی از آلودگی هوای به علت ترافیک ماشین‌ها را برطرف کند یا نه.

کد خبر 54943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز