همشهری آنلاین: یک متخصص داخلی گفت: مصرف مواد غذایی حاوی هیستامین مانند ماهی، گوجه، آجیل، شکلات و خربزه موجب افزایش علایم آلرژی پاییزه ‌می‌شود.

مواد غذایی حاوی هیستامین

دکتر حشمت‌الله توکل اظهار داشت: آلرژی پاییزه در برخی افراد در اوایل فصل پاییز بروز می‌کند و موجب آبریزش بینی، خارش بینی و چشم، سرفه و عطسه و یا تنگی نفس در این افراد می‌شود.

وی افزود: به افرادی که به آلرژی پاییزه دچار هستند توصیه می‌شود تا حد امکان در محیط‌هایی که آلرژی آنها را تشدید می‌کند قرار نگیرند. قرار گرفتن در طبیعت می‌تواند علایم آلرژی را تشدید کند.

توکل تصریح کرد: استفاده از داروهای ضدحساسیت مانند آنتی‌هیستامین نیز در کنترل آلرژی بسیار موثر است. این داروها عوارض جانبی خاصی ندارند ولی باید به این نکته توجه شود که داروی آنتی‌هیستامین خواب‌آور است و توصیه می‌شود در ساعات پایانی شب مصرف شوند.

این متخصص داخلی در گفتگو با ایسنا خاطرنشان کرد: به افرادی که مشاغل خاص مانند رانندگی دارند توصیه می‌شود از نوع خواب‌آور آنتی هیستامین استفاده نکنند. نوع دیگری از داروهای ضد حساسیت وجود دارد که خواب آور نیستند و می‌توان از این داروها استفاده کرد.

وی بیان کرد: مصرف فست‌فودها و غذاهای آماده علایم آلرژی پاییزه را افزایش می‌دهند. در فست‌فودها رنگ‌های مصنوعی وجود دارد که موجب تشدید حساسیت می‌شود.

توکل گفت: مصرف غذاهای پرادویه نیز علایم آلرژی را تشدید می‌کند و به افراد مبتلا به آلرژی توصیه می‌شود ادویه کمتری مصرف کنند.

وی افزود: همچنین ورود هوای سرد به درون ریه علایم آلرژی را تشدید می‌کند. به افراد مبتلا به آلرژی پاییزه توصیه می‌شود در معرض باد مستقیم کولر قرار نگیرند.

این متخصص داخلی تصریح کرد: استفاده از ماسک‌های مخصوص و فیلتردار می‌تواند مانع ورود گرد و ذرات ریز به ریه شده و از تشدید علایم پیشگیری کند.

کد خبر 116298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز