همشهری آنلاین: مبتلایان به آلرژی غذایی بزودی می‌توانند در سوئد در غذاخوری‌هایی که گواهی عاری از آلرژی دارند، غذا بخورند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این گواهی به رستوران‌هایی اعطا خواهد شد که کارکنان آنها دوره آموزشی مخصوصی را گذرانده باشند که آنها را قادر خواهد کرد تا  به مشتریان‌شان در مورد انتخاب غذاهای‌شان و اجتناب از خطر واکنش‌های آلرژی مشورت دهند.

ماریان جارل که سرپرست این برنامه است، در این باره می‌گوید: " ما برای سال‌های بسیاری دریافته‌ایم که افراد مبتلا به آلرژی غذایی هنگامی که در رستوران غذا می‌خورند، با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند، و ما می‌خواهیم به رستوران‌ها کمک کنیم که برای این افراد غذا تهیه کنند."

به گفته او در سوئد از هر چهار فرد بزرگسال یکی نفر به شکلی از آلرژی غذایی مبتلا هستند،‌ گرچه آلرژی‌های وخیم نادر هستند.

 متس هولت، رئیس انجمن هتل‌ها و رستوران‌های سوئد از این ابتکار عمل استقبال کرد.

او می‌گوید: "این برای اولین بار در سوئد و در اروپا است که این عنوان به غذاخوری‌‌ها داده می‌شود."

او افزود: "این اقدام به رقابت هم مربوط می‌شود، زیرا اعلام ارائه این خدمات مزیتی است که رستوران می‌تواند آن را آگهی کند."

هولت که خودش نیز در این تدوین این برنامه دخالت داشته است، در یک رستوران دانمارکی دچار یک واکنش آلرژی شدید شد که کار او را به بیمارستان کشاند.

 یک روزنامه سوئدی درباره این قضیه نوشت، و او بعدها با انجمن آسم و آلرژی این کشور تماس گرفت، تا با همکاری هم این مشکل را حل کنند.

کد خبر 60685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز