مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش گفت: هر سه هفته یک بار از وزارت بهداشت گزارشی از وضعیت سلامت دانش‌آموزان دریافت می‌کنیم و طبق این گزارش‌ها تصمیم‌ می‌گیریم فعالیت مدارس ادامه پیدا کند یا تعطیل شود.

شروع سال تحصیلی در مدرسه علامه حلی منطقه ۵ تهران - بازگشایی مدارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محسن‌بیگی مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره روند نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم قرار بر این است تا هر سه هفته یک بار وزارت بهداشت گزارشی از وضعیت مدارس به ما ارائه کند تا براساس این گزارش برنامه‌ریزی‌های بعدی انجام شود.

او افزود: طبق گزارش‌های دریافتی تصمیم‌گیری می‌کنیم که فعالیت مدارس به چه صورت ادامه پیدا کند یا تعطیل شود.

محسن‌بیگی با اشاره به این‌که البته حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست و به صورت اختیاری انجام می‌شود، توضیح داد: اگر پروتکل‌های بهداشتی به ما این هشدار را بدهد که بازگشایی مدارس برای سلامتی دانش‌آموزان نگران‌کننده باشد مدارس را تعطیل می‌کنیم که البته همه این احتمالات با توجه به گزارش‌های وزارت بهداشت و تصمیم‌گیری‌های مربوطه خواهد بود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش با اشاره به این‌که بیش از ۹۰ درصد مدارس ما دولتی هستند، گفت: اگر دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مواردی رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی را در مدارس مشاهده کردند از طریق سامانه ارزیابی عملکرد به نشانیshekayat.medu.ir می‌توانند به ما اطلاع‌رسانی کنند تا بررسی‌های لازم انجام شود.

مدارس الشتر بازگشایی نشده بود

محسن‌بیگی درباره شایعه ابتلا به کوویدـ۱۹ دانش‌آموزان به کرونا در شهرستان الشتر لرستان توضیح داد: پیگیری‌های انجام‌شده نشان داد بخش عمده افرادی که به کرونا مبتلا شدند دانش‌آموز نبودند و فقط یک نفر دانش‌آموز بوده است که آن هم برای دریافت کتاب‌های درسی به مدرسه مراجعه کرده بود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش گفت: در این منطقه به دلیل آن‌که شدت شیوع کرونا افزایش پیدا کرده بود مدارس حتی بازگشایی هم نشده بودند و صرفاً برای دریافت کتاب‌های درسی دایر شدند.

کد خبر 549038

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • M IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    47 4
    وزیر اجبار کرده مدارس باز بشن و حتی معلم اگر علائم داشته باشه حضورش در مدرسه اجباریه چطور مدارس باز نشده بودن؟؟؟؟؟