وزیر آموزش‌وپرورش گفت: معلمان نیازمند قانون خاص خودشان هستند باید لایحه ویژه فرهنگیان را به مجلس تقدیم کنیم. 

حاجی میرزایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در سال تحصیلی جدید با شرایط خاصی روبه‌رو بودیم و در شرایط کرونایی سال جدید را آغاز کردیم لذا با یک مسئله بد ساختار روبه‌رو هستیم که آینده را با ابهام مواجه کرده است بنابراین تصمیم‌گیری در مورد برنامه‌های آتی پیچیده و نیازمند ارائه برنامه‌های متنوع است.

وی افزود: حضور دانش‌آموزان در مدرسه ابعاد مختلف زندگی شخصی و اجتماعی آن‌ها را شکل می‌دهد و دور بودن بچه‌ها از مدرسه تأثیرات عمیق نامطلوبی را در زندگی آینده آن‌ها دارد لذا اولین اقدام در این شرایط متفاوت این بود که اجازه ندهیم کسی از آموزش‌ها جا بماند بنابراین دسترسی همه دانش‌آموزان را به آموزش تضمین کردیم. برای این کار گزینه‌های متنوعی از جمله آموزش‌های حضوری و غیرحضوری تعیین کردیم که در آموزش‌های غیرحضوری شبکه شاد، آموزش‌های تلویزیونی و تولید و پخش بسته‌های آموزشی در طبقه‌بندی آموزش‌های غیرحضوری هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش توضیح داد: مدرسه تنها کارکرد آموزش را ندارد، مدرسه در حقیقت کانون شکل‌گیری شخصیت افراد است و جایگاهی است که آینده در آن شکل می‌گیرد و عرصه‌ای برای اجتماعی شدن و عرصه‌ای برای تعاملات با همسالان و نقطه به‌یادماندنی برای انسان‌هاست.

وی گفت: همه باید بیاموزیم که چطور می‌شود ضمن اینکه بچه‌ها را از حقوق خودشان محروم نکنیم حق ارتباط و پیوند، حق تعامل با همسالان، حق حضور در جایگاهی را که به تقویت مهارت‌های جمعی آن‌ها می‌انجامد ادا کنیم و سلامت آن‌ها را نیز تضمین کنیم.

حاجی میرزایی افزود: باید مسیر جسمی و روحی دانش‌آموزان را هموار کنیم و افراد را برای زندگی در دنیای آینده که به‌ سرعت در حال تغییر و دگرگونی است آماده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای حضور مؤثر دانش‌آموز در آینده باید به حقوق خودش آشنا باشد و مهارت‌های مورد نیازش را کسب کند تا در آینده در جامعه دچار مشکل نشود و تعادلش به هم نخورد لذا آموزش تکالیف دانش‌آموز در جامعه یکی از وظایف ماست.

به گفته وی، در سال‌های اخیر با تمرکز بر دختران طرح آموزش حقوق شهروندی را آغاز کردیم لذا تاکنون ۷۳۰ هزار نفر از دختران این آموزش‌ها را فراگرفته‌اند و بیش از ۱۱ هزار نفر نیز آموزش‌های خوب زیستن را دریافت کرده‌اند که تقویت مهارت‌های ارتباطی دختران نیز از سال ۹۲ در حال اجراست که تاکنون ۷۵۲ هزار نفر در این دوره‌ها مشارکت داشتند.

حاجی میرزایی بر همکاری بیش‌ازپیش معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و آموزش‌وپرورش تأکید کرد و گفت: معلم کارمند نیست، معلمان نیازمند قانون خاص خودشان هستند با مشارکت معاون حقوقی رئیس‌جمهور و با استفاده از تجربیات باید بتوانیم یک لایحه ویژه فرهنگیان را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم با دولت صحبت شده و آن‌ها نیز موافق این موضوع هستند.
 

کد خبر 548876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha