مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر کاهش ۱۰ درصدی انرژی مصرفی فضاهای تحت مدیریت شهرداری تهران تا پایان برنامه سوم شهر، از احداث و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در اماکن عمومی پایتخت خبر داد.

شینا انصاری

به گزارش همشهری آنلاین، شینا انصاری با بیان اینکه رو به اتمام بودن منابع سوخت‌های فسیلی و تخریب محیط زیست توسط آلاینده‌های ناشی از بهره‌برداری از این منابع انرژی، گزینه استفاده و توسعه کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر کرده است، گفت: احداث نیروگاه‌های خورشیدی مدتی است در شهرداری تهران با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، شهرداری تهران به ‌عنوان یکی از متولیان اصلی شهر تهران با داشتن حوزه‌های تحت تملک خود، می‌تواند نقش مهمی در کاربرد و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایفا کند که یکی از بارزترین آنها، تدوین مصوبه الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و نظارت مستمر بر اجرای آن است که بر اساس آن شهرداری تهران در سال‌های اخیر از جمله نهادهای پیگیر و عامل به توسعه انرژی‌های نو در سطح شهر تهران بوده و برای الگوسازی و فرهنگسازی توسعه انرژی‌های نو اقدامات بسیاری را اجرا کرده است.

انصاری ادامه داد: توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر با اولویت تولید برق و حرارت خورشیدی در ساختمان‌های شهرداری و فضاهای عمومی، تامین ۲ درصد انرژی سالیانه در شهرداری تهران از انرژی‌های تجدیدپذیر، توسعه ۶۳۰ کیلووات ساعت ظرفیت اسمی نیروگاه‌های خورشیدی در سال ۹۹، تولید ۹۴۵ مگاوات برق در طول سال و کاهش ۷۲۴ تنی دی اکسید کربن (گاز گلخانه‌ای) از دستاوردهای شهرداری تهران در این حوزه است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد با کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، وضع هوای شهر تهران هم بهبود پیدا کند.

کد خبر 548858
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha