مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اصلاح هندسی حدود هزار تقاطع شهر تهران تا 15 شهریور ماه خبر داد.

مهندس خادمی اسلام گفت: اصلاح حدود هزار تقاطع شهر تهران تا 15 شهریور ماه به اتمام می‌رسد تا در آستانه بازگشایی مدارس فعالیت عمرانی در سطح مناطق صورت نگیرد.

وی افزود: مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته نشان از آن دارد که برخی از تقاطع‌های شهر تهران با مشکلاتی مواجه هستند که در این میان اصلاح حدود هزار تقاطع در اولویت قرار گرفت.

مدیر عامل سازمان حمل ونقل و ترافیک با بیان آنکه تاکنون اصلاح هندسی 250 تقاطع شهر تهران محقق شده است گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته اصلاح هندسی حدود هزار تقاطع شهر تهران می‌تواند تا 5 درصد به کاهش حجم ترافیک کمک کند.

خادمی اسلام با اشاره به اینکه برخلاف تصور عمومی اصلاح تقاطع‌ها در بسیاری از موارد کار آسانی است که به سهولت انجام می‌شود ، گفت: گاه با جابه جایی یک تابلو و یا پوشاندن یک نهر تقاطع هایی را که با مشکل مواجه هستند اصلاح کرد و در واقع با تغییراتی جزئی از آمار تصادفات و سوانح رانندگی کاست و سبب روانی حرکت در این تقاطع‌ها شد.

وی در پایان اظهار کرد: اصلاحات هندسی تقاطع‌ها بیشتر در محدوده مرکزی و بافت‌های فرسوده شهر صورت می‌گیرد که در این میان منطقه 6 و 3 از جمله مناطقی هستند که حجم زیادی از اصلاح هندسی تقاطع ها را به خود اختصاص داده اند.

کد خبر 54883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز