مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: آخرین مراحل طراحی میدان هفت تیر که به‌صورت میدانی زیرزمینی در خواهد آمد در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: هم اکنون در حال انطباق این طرح با طرح جامع شهر تهران و صدور مجوز‌های نهایی برای انجام این طرح هستیم.

مسعود نصر آزادانی افزود: برای انجام این طرح اعضای محترم شورای شهر موافقت‌های اولیه‌ را انجام داده‌اند و امیدواریم با صدور مجوز‌ها و تجهیز کارگاه، عملیات فنی را آغاز کنیم.

براساس طرح‌های پیش‌بینی شده، سطح رو زمینی میدان هفت‌تیر به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهروندان اختصاص خواهد یافت و حمل‌ونقل و ترافیک در عمق ۷ متری زمین انجام می‌شود.

به گفته نصر آزادانی، این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که در کشور به اجرا درمی‌آید و در حال حاضر مقدمات احداث این طرح در حال پیگیری است که با انتقال شریان‌های ارتباطی میدان هفت تیر به زیر زمین، سطح کنونی میدان به فضاهای خدماتی، فرهنگی، تفریحی و فضای سبز تبدیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان فنی- مهندسی شهرداری تهران درخصوص جزئیات طرح زیرزمینی شدن شریان‌های میدان هفت‌تیر نیز گفت: محورهای موجود در منطقه از حد فاصل بزرگراه مدرس تا خیابان مفتح به زیر زمین انتقال داده می‌شود و بیش از ۳ هکتار فضای پیاده راه در این طرح ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: احداث پارکینگ طبقاتی بزرگی در این طرح پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه زیرگذر هفت تیر ۶ ورودی و خروجی داشته و جایگاهی برای وسایل حمل‌ونقل عمومی نظیر اتوبوس و تاکسی قبل از ورود به زیر گذر در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل سازمان فنی - مهندسی شهرداری تهران در پایان اظهار داشت: در مرحله مطالعه طرح، هماهنگی‌های لازم با بخش‌های مختلف انجام شده و اجرای این طرح با خط ۲ متروی تهران تداخلی ندارد.

کد خبر 55190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز